۰
تهرانی‌ها 5 کرسی و ریاست را می‌خواهند، استان‌های دیگر نمی‌دهند

رقابت سخت «آباد» و «تحول آفرینان» بر سر کرسی‌های شورای مرکزی نصر کشور

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۷
رقابت سخت «آباد» و «تحول آفرینان» بر سر کرسی‌های شورای مرکزی نصر کشور
رقابت سخت «آباد» و «تحول آفرینان» بر سر کرسی‌های شورای مرکزی نصر کشور

آی‌تی‌من- حالا رقابت‌های انتخاباتی در سازمان نصر کشور به اوج رسیده است؛ رقابت‌هایی که بلاتکلیفی موجود در سازمان نصر تهران، ممکن است به ضرر تهرانی‌ها تمام شود.

 سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در دور پنجم شورای مرکزی، 5 کرسی به خود اختصاص داده بود و در 5 دوره قبلی، به جز دور سوم، همواره رییس نصر کشور نیز از تهران انتخاب شده است.

اما حالا سازمان‌های استانی به غیر از تهران (که به اجبار ناچاریم آنها را شهرستانی‌ها بخوانیم) با تشکیل ائتلافی به اسم «آباد» (سرواژه اتحاد برای ایران دیجیتال) قصد دارند به سلطنت تهرانی‌ها پایان بدهند.

ائتلاف آباد شهرستانی‌ها
در ائتلاف آباد، نمایندگان 19 استان حضور دارند. در این ائتلاف اما فقط دو جایگاه برای تهرانی‌ها در نظر گرفته شده و از آنجا که تکلیف انتخابات نصر تهران در شاخه‌های فروشگاه‌ها و مشاوران مشخص نیست، کرسی‌های ائتلاف آباد که به تهرانی‌ها اختصاص یافته، مربوط به شرکت‌هاست.

سید حسن هاشمی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خراسان رضوی و راهبر اصلی این ائتلاف که در کنار خوارزمی از فارس، آیت‌اللهی از اصفهان و چند تن دیگر، جزو رقبای قدرتمند و با انگیزه این ائتلاف محسوب می‌شود، درباره شکل گیری و اهداف «آباد» به خبرنگار ما گفت: پس از برگزاری انتخابات‌های نصرهای استانی، کانالی در تلگرام به منظور برقراری ارتباطات نزدیک‌تر شکل گرفت و سپس از همین گروه برای جمع‌بندی و تقریب نظرها درباره انتخابات شورای مرکزی نیز استفاده شد.

وی افزود: پس از اینکه چالش‌ها و اختلافات مربوط به انتخابات هیات مدیره نصر تهران به رسانه‌های کشیده شد، این اختلافات در گروه مذکور نیز نمود پیدا کرد و ما برای جلوگیری از ادامه این مباحث با دعوت از آقایان آیت‌اللهی و خوارزمی به عنوان پیش‌کسوت‌های صنفی، فراخوانی برای اتحاد استان‌ها به منظور شرکت در انتخابات شورای مرکزی اعلام کردیم.

هاشمی گفت: سعی بر این بود که حداقل 12 کرسی از 23 کرسی شورای مرکزی را بتوانیم از دورن این ائتلاف به شورا بفرستیم. اما پس از فراخوان، تعداد بیشتری از استان‌ها اعلام آمادگی کردند و از آنجا که تعداد کرسی‌های شورای مرکزی نصر کشور محدود است، تصمیم گرفتیم 7  کرسی، شامل چهار کرسی شرکت‌ها، دو کرسی فروشگاهی و یک کرسی مشاوران، برای تهران و استان‌های دیگر خالی نگه داریم.

اما به گفته هاشمی، هیات مدیره نصر تهران با این ترکیب مخالفت کرده است.

هاشمی گفت: دوستان در تهران، درخواست 5 کرسی بعلاوه تضمین ریاست فردی از استان تهران بر نصر کشور داشتند که اعضای ائتلاف آباد با این پیشنهاد موافق نبودند.

وی افزود: در مورد ریاست سازمان، در این دوره تصمیم بر این است که سه فرد قوی به رییس جمهور معرفی شود و بنا به انتخاب ایشان، رییس نصر کشور مشخص شود؛ حال چه شهرستانی باشد و چه تهرانی.

رییس  نصر خراسان رضوی، با انتقاد از دیدگاه برخی از اعضای تازه وارد به هیات مدیره نصر تهران، گفت: تفکر این افراد بیشتر شرکتی است؛ در حالی که در شورای مرکزی، باید نگاه افراد شورا محور و رویکردشان صنفی باشد. در سه سال گذشته نیز موفقیت‌های شورای مرکزی سازمان به این دلیل بوده که همه به صورت تیم فعالیت کردیم و صندلی‌ها برای‌مان مهم نبود.

وی با بیان اینکه مخالفت تهرانی‌ها با مواردی مثل آرای وکالتی و برگزاری حضوری جلسه هیات عمومی، همه به دلیل نپذیرفتن پیشنهاد آنان برای 5 کرسی و ریاست سازمان است، گفت: این ادبیات دیگر در صنف مورد پذیرش هیچ کس نیست.

وی استدلال لزوم حضور رییس سازمان در مرکز  را نیز استدلالی قدیمی و رنگ باخته خواند و افزود: اکثر ما علاوه بر استان‌های خود، در تهران و حتی در خارج از کشور دفاتری داریم و به طور طبیعی، اوقاتی از سال را در تهران سپری می‌کنیم؛ بنابراین محدودیتی از نظر حضور در پایتخت نداریم. ضمن اینکه اگر قرار است سازمان به صورت شورایی اداره شود، باید از تمامی ظرفیت‌های صنف در استان‌ها بهره گرفت.

هاشمی گفت: در سایر تشکل‌های بزرگ مانند اتاق‌های بازرگانی  و اصناف نیز روسا و خزانه‌داران از میان استان‌های دیگر انتخاب شده‌اند و طبیعتا ما هم تافته جدا بافته نیستیم.

وی با انتقاد از اعضای هیات مدیره نصر تهران، گفت: اینکه دوستان هنوز در میان خودشان به جمع‌بندی نرسیده‌اند، چطور انتظار دارند اعضای شورای مرکزی به آنان اعتماد کنند؟ اینکه رییس نصر تهران با 25 درصد آرا انتخاب شده، نشانی از اتحاد درون صنفی در این استان ندارد.

وی گفت: دوستان شعار می‌دهند، ولی ما نمی‌پذیریم که رفتارهای آنها درون سازمان تهران با رقبا و بداخلاقی‌هایی که انجام دادند به شورای مرکزی نیز تسری پیدا کند.
 
واکنش تهران با ائتلافی دیگر
پیش‌بینی می‌شود که اظهارات گاه تند سیدحسن هاشمی، در روزهای آینده با واکنش اعضای نصر تهران روبه‌رو شود. ولی تهرانی‌ها، گذشته از جدال کلامی، به صورت عملی نیز وارد کارزار شده‌اند و قصد دارند با تشکیل ائتلافی در برابر «آباد» فرصت‌های خود را در شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای زنده نگه دارند.

شنیده‌ها حاکی است که ائتلاف دوم به سردمداری تهرانی‌ها با نام «اتحاد تحول آفرینان» در حال شکل‌گیری است و تا کنون تعداد موافقان استانی این اتحاد به نزدیک 10 استان رسیده است.

تهرانی‌ها همچنان معتقدند که باید مثل دور سوم، 5 کرسی از شورای مرکزی را در اختیار داشته باشند که البته با توجه به مشخص نبودن نتیجه انتخابات شاخه فروشگاه‌ها و مشاوران، کمی بعید است و نیاز به لابی و رایزنی‌های سخت دارد.

تهرانی‌ها همچنین، ریاست سازمان نصر کشور را جایگاهی می‌دانند که باید نماینده‌ای از تهران در آن قرار بگیرد. اگرچه حالا بسیاری از سازمان‌های استانی، این نظر را نمی‌پذیرند و افرادی مانند سیدحسن هاشمی، کاظم آیت‌اللهی و نظام‌الدین خوارزمی نیز خود را واجد شرایط برای ریاست بر سازمان می‌دانند. اما نباید فراموش کرد که تهرانی‌ها، اهرم‌های متعددی دارند که می‌توانند از آنها برای به کرسی نشاندن نظر خود استفاده کنند؛ اهرم‌هایی که شاید مهم‌ترین‌شان، شاهرگ حیاتی درآمدی سازمان نصر و ارتباطات گسترده‌تر با افرادی در دولت و نزدیک به رییس جمهوری باشد.


 
کد مطلب : ۲۷۵۶۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما