۰
مارک کیوبن، میلیاردر آمریکایی:

بلاک‌چین ما را وارد عصر آمریکای 2.0 کرده است

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸
بلاک‌چین ما را وارد عصر آمریکای 0/2 کرده است
بلاک‌چین ما را وارد عصر آمریکای 0/2 کرده است

آی‌تی‌من- مارک کیوبن (Mark Cuban) کارآفرین و سرمایه‌دار آمریکایی و مالک تیم دالاس ماوریکس، شرکت HDNet و چند شرکت دیگر، گفت: در آغاز همه‌گیری کرونا، با وجود همه سختی‌هایش، من در مورد شرکت‌هایی صحبت کردم که اکنون شکل می‌گیرند و ده پانزده سال بعد درباره آنها بسیار خواهیم گفت.

به گفته وی، یکی از فناوری‌هایی که در این دوره متحول خواهد شد و شرکت‌های زیادی را به دنبال خود خواهد کشید، فناوری بلاک‌چین است.

کیوبن افزود: آنچه اکنون شاهد هستیم، تلاش جمعی و بنیان‌گذاری کاربردهای بلاک‌چینی است که مردم در خانه مانده، می‌توانند از آنها برای کسب درآمد استفاده کنند. این کاربردها و اپلیکیشن‌ها زمین بازی را 180 درجه تغییر داده است.

وی گفت: اگر بلاک‌چین را درک نکنید، به سختی زمین خواهید خورد.

بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی دفترکل توزیع‌شده دیجیتالی است که تراکنش‌هایی مانند رمزارز را مستند می‌کند و در واقع، سیستمی برای ثبت و ضبط داده‌ها است. این داده‌ها می‌توانند برای نمونه تراکنش‌های بانکی باشند یا اسناد مالکیت، قرارها، پیام‌های شخصی یا دیگر اطلاعات. ویژگی زنجیره بلوکی این است که کار ذخیره این داده‌ها را بدون وجود یک مدیر و صاحب‌اختیار مرکزی امکان‌پذیر می‌کند و نمی‌توان با تخریب یک نقطه مرکزی داده‌های ذخیره‌شده را تحریف یا نابود کرد. 

توسعه بلاک‌چین، کیوبن را به یاد اولین روزهای اینترنت می‌اندازد: مثل روزهای آغازین اینترنت، همه چیز تازه است و کسی واقعا نمی‌داند در آینده چه اتفاقی می‌افتد. 

وی افزود: وقتی ما AudioNet راه شروع کردیم که بعدها به Broadcast.com تبدیل شد، هیچ کس باور نداشت که پخش اینترنتی موفق شود. بسیاری فکر می‌کردند که ما دیوانه‌ایم.

کیوبن و یکی از دوستانش با نام تاد واگنر در سال 1995 شرکت رادیو اینترنتی Broadcast.com را راه‌اندازی کردند و علی‌رغم تمامی کسانی که به موفقیت آن باور نداشتند، یاهو سهام آن را به قیمت 5.7 میلیارد دلار خرید و کیوبن را به فردی ثروتمند تبدیل کرد.

به عقیده کیوبن، بلاک‌چین و شرکت‌های اینترنتی امروز، با Broadcast.com شباهت‌هایی دارند. برای مثال، برای رادیوی اینترنتی زمان لازم  بود تا پهنای باند کافی و ارزان در دسترس قرار بگیرد و خدمات بی‌سیم ارایه شود. این کار 20 سال زمان برد. اکنون هم ده سال از زمان عرضه بیت‌کوین گذشته و زمینه آماده‌تر شده است.

وی گفت: هنوز سایر رمزارزها مانند اتر، بلاک‌چین تراکنشی یا قراردادهای هوشمند، راه درازی در پیش دارند و شرکت‌های بسیاری هنوز کار خود را شروع نکرده‌اند؛ ولی به زودی، برندگان این روند مشخص می‌شوند.

خود کیوبن، اخیرا تعدادی از کالاهای دیجیتال و ویدیوهای تحت مالکیت خود را از طریق توکن‌های NFTs به مزایده گذاشت. Mintable، بازارگاه  دیجیتالی که کیوبن برای حراج کالاهای خود از آن استفاده کرد، به کیوبن کمیسیون مناسبی هم به نشانه مالکیت او بر کپی‌رایت آثار پرداخت کرد.

او با بیان اینکه عاشق این کار Mintable شده، افزود: این چیزی بود که در نقل و انتقال کالا از یاد رفته بود. این هم یکی از موارد دیگری است که من را به یاد روزهای اول اینترنت می‌اندازد.

به عقیده کیوبن، انقلاب بلاک‌چین و کالاهای دیجیتال، آینده کسب و کار هستند.

وی گفت: حالا ما وارد عصر آمریکای 2.0 و پول 2.0 شده‌ایم. منظور من پول رایج نیست؛ بلکه عقیده دارم توانایی پول درآوردن از طریق دیجیتال به تمامی تغییر یافته است. تنها چیزی که نمی‌دانیم، این است که چه کسی در این بازار آمازون خواهد بود و چه کسی Pets.com.

منظور کیوبن، برندگان و بازندگان عصر بلاک‌چین است. آمازون شرکتی که سی سال پیش تاسیس شد، امروز به غول بلامنازع تجارت الکترونیکی و خدمات ابری تبدیل شده و Pets.com شرکتی که غذا و محصولات حیوانات خانگی عرضه می‌کرد، پس از ترکیدن حباب دیجیتال در سال 2000، ورشکسته و نابود شد.
 
کد مطلب : ۲۷۵۶۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما