۰
نخستین بار در ایران با همکاری پژوهشکده AICT دانشگاه صنعتی شریف

شاتل موبایل از راهکار احراز هویت «موبایل کانکت» به عنوان جایگزین رمز یک‌بارمصرف رونمایی کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
شاتل موبایل از راهکار احراز هویت «موبایل کانکت» رونمایی کرد
شاتل موبایل از راهکار احراز هویت «موبایل کانکت» رونمایی کرد
 
آی‌تی‌من- محصول جدید شاتل موبایل، تحولی در سرعت و ایمنی فرایند احراز هویت در خدمات بانکی، پرداخت و تجارت الکترونیکی ایجاد می کند و از طریق آن احراز هویت، مجوزدهی و شناسایی کاربر واقعی به منظور ارائه خدمات و مدیریت دسترسی‌ها بسیار ساده‌تر و امن‌تر از پیش صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، «موبایل کانکت» محصول بومی تازه‌ای است که برای اولین بار در ایران از سوی این اپراتور تلفن همراه کشور و با همکاری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف و گروه فناوران پیشتاز آینده (مدریک)، رونمایی شد.

روشی که پیش از این برای احراز هویت در فضای اینترنت بسیار رایج شده است، OTP یا همان رمز یک‌بارمصرف است که معمولاً از طریق پیامک برای مشترک ارسال شده و در بسیاری موارد مانند عملیات بانکی استفاده می شود. اما فناوری و روش تازه احراز هویت در دنیا با نام موبایل کانکت (Mobile Connect)، این فرایند را ساده‌تر، سریعتر و امن‌تر از پیش کرده است.

در این راهکار، احراز هویت از طریق «سیم‌کارت» انجام می شود. برای مثال در مواقعی که کاربر در هنگام استفاده از خدمات اینترنتی نیاز به ثبت نام و یا احراز هویت دارد، پس از ثبت درخواست مشترک، «پیامی از سمت سیم‌کارت» برای مشترک نمایش داده می‌شود و در صورتی که این درخواست از سوی کاربر تأیید شود، احراز هویت به صورت خودکار انجام شده و مشترک می تواند بدون نگرانی از نشت اطلاعات و دسترسی غیرمجاز، به سادگی و در زمانی کوتاه از این امکان برای ورود یا لاگین به خدمات مختلف در سایت‌ها و خدمات پرداخت، بدون اینکه نیازی به حفظ کردن رمز عبورهای متعدد داشته باشد،‌ استفاده کند.

در اولین گام اجرایی این محصول جدید و همگام با روندهای جهانی، شاتل موبایل از موبایل کانکت برای ورود به سیستم «مدیریت حسابی اینترنتی» خود استفاده خواهد کرد و بر این اساس، مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل می‌توانند از طریق آن، به آسانی و بدون نیاز به رمز ورود، وارد پنل مدیریت اینترنتی حساب سیم‌کارت شاتل موبایل خود شوند.

راهکار جدید «Mobile Connect» بیش از هر ابزار دیگری دسترسی کاربر نهایی را به دنیای خدمات دیجیتال، در عین ساده‌سازی، ایمن‌تر می‌کند و فرصت‌های جدیدی را با ایمن‌سازی، ساده‌سازی و سرعت بیشتر، پیش روی کاربران نهایی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و عرضه‌کنندگان خدمات آنلاین، بانکی و ارتباطی قرار می‌دهد.

احراز هویت ایمن، سریع و ساده مبتنی بر موبایل کانکت، اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری بین مشتری نهایی، عرضه‌کنندگان خدمات دیجیتال و اپراتور خدمات مخابراتی ایجاد خواهد کرد.

احراز هویت (Authentication) برای ورود ساده، سریع و ایمن و احراز هویت دو مرحله‌ای، مجوزدهی (Authorization) برای صدور مجوز دسترسی سریع و ایمن کاربران نهایی به درخواست‌های ارائه‌کنندگان خدمات (مانند بانک‌ها و سرویس‌های پرداخت)، شناسایی (Identity) برای توانمندسازی کاربران نهایی به منظور تأیید و یا به اشتراک گذاری سریع و ایمن اطلاعات شخصی با عرضه‌کنندگان خدمات دیجیتال، و به کارگیری تجهیزات و اطلاعات شبکه برای تصدیق هویت و جلوگیری از هک، نفوذ و تقلبات، از جمله کارکردهای این فناوری جدید است که با راهبری انجمن جهانی تلفن همراه (GSMA)، برای ایجاد ایمنی، اعتماد، سرعت و سهولت بیشتر در اختیار بانک‌ها و کسب و کارهای مبتنی بر خدمات پرداخت، فعالین حوزه تجارت الکترونیک و دستگاه‌های دولتی قرار گرفته است. شاتل موبایل، اپراتور نسل جدید تلفن همراه با پوشش 3G و 4G/LTE در سراسر کشور با پیش‌شماره ۰۹۹۸ و کد یک است که برای نخستین بار در ایران، فناوری نوآورانه «سیم‌کارت هوشمند» را به بازار ارتباطی کشور معرفی کرده که بر اساس آن، سیم‌کارت هوشمند شاتل موبایل با تحلیل آنتن‌های موجود در محدوده محل حضور مشترک، بهترین آنتن و پوشش شبکه را به طور خودکار برای وی انتخاب می‌کند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای سازمانی این اپراتور، می‌توانند به وب‌سایت شاتل موبایل مراجعه کنند یا از طریق شماره ۰۹۹۸۱۰۰۰۰۰۰ و به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان فروش شاتل موبایل در ارتباط باشند.
 

 
کد مطلب : ۲۷۵۶۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما