کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قدرت‌نمایی ائتلاف آباد و حفظ سه کرسی برای تهرانی‌ها

انتخابات شورای مرکزی نصر کشور برگزار شد

29 بهمن 1399 ساعت 18:49

جلسه هیات عمومی و انتخابات شورای مرکزی ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، برگزار شد و این سازمان 23 عضو اصلی شورای مرکزی خود را شناخت.



آی‌تی‌من- جلسه هیات عمومی نصر کشور، امروز با حضور اعضا در محل باشگاه پیام وزارت ارتباطات برگزار شد و پس از این جلسه، اعضای هیات مدیره‌های استانی، نمایندگان خود را برای حضور در شورای مرکزی سازمان، انتخاب کردند.

در نتیجه این انتخابات که شمارش آرای 235 عضو آن حدود ساعت 16 امروز به پایان رسید، نظام‌الدین خوارزمی از استان فارس، حایز بیشترین میزان آرا شد؛ هرچند خودش در زمان اعلام نتایج در سالن حضور نداشت و متاسفانه به دلیل درگذشت والده‌اش، راهی بازگشت به شیراز شده بود.

پس از خوارزمی، فرشید بخشی‌زاده از استان گیلان، سیدحسن هاشمی از خراسان رضوی و کاظم آیت اللهی از اصفهان، به ترتیب  بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

البته با توجه به حضور تقریبا تمامی منتخبان در ائتلاف «آباد» ترکیب اعضای راه‌یافته به شورای مرکزی از قبل قابل پیش‌بینی بود و تنها موضوع محل ابهام، جایگاه نمایندگان تهران در پارلمان نصر کشور بود.

در نهایت و پس از ماراتن سنگین لابی و چانه‌زنی در شب‌های گذشته، از میان تهرانی‌ها نیز سه نفر؛ یعنی آزاد معروفی، فرهاد کرم زاده و علیرضا عابدی نژاد به شورای مرکزی راه یافتند.
 


تهرانی‌ها، فرج بعد از شدت
در روزهای گذشته، حرف و حدیث‌های بسیاری درباره حضور یا انصراف تهرانی‌ها از شرکت در انتخابات شورای مرکزی به گوش می‌رسید.

نمایندگان استان تهران، در دور پنجم شورای مرکزی، 5 عضو داشتند که از این میان، چهار عضو شرکتی و یک عضو از فروشگاه‌ها بودند. اما با توجه به بلاتکلیفی در انتخابات دو شاخه فروشگاه‌ها و مشاوران استان تهران، پیش‌بینی می‌شد که تهران یک کرسی فروشگاهی را  از دست بدهد.

اعضای هیات مدیره نصر تهران، با آگاهی از اینکه فرصت‌های‌شان برای حضور در شورای مرکزی و طبیعتا ریاست سازمان، به این ترتیب محدود می‌شود، چند درخواست را مطرح کرده بودند. آنها ابتدا می‌خواستند که نشست هیات عمومی به تعویق بیفتد، به صورت آنلاین برگزار شود و آرای وکالتی حذف شود.

این موارد در نامه‌ای از سوی حسین اسلامی، رییس هیات مدیره نصر تهران خطاب به محمدباقر اثنی‌عشری، رییس نصر کشور اعلام شده بود که هر سه مورد، در پاسخی که برات قنبری دبیرکل سازمان به حسین اسلامی داد، رد شد.

پس از رد این درخواست، حسین اسلامی و نصر تهران، استراتژی خود را بر گرفتن کرسی‌های حداکثری و تضمین ریاست یک عضو تهرانی متمرکز کردند. تهرانی‌ها در چانه‌زنی‌های خود، 5 کرسی طلب می‌کردند؛ اما ائتلاف آباد، به عنوان تنها فهرست کامل انتخابات شورای مرکزی، این درخواست‌ها را رد کرد و بر اعطای فقط دو کرسی به تهرانی‌ها پای فشرد.

نصر تهران، بعدها به کسب سه جایگاه در این ائتلاف رضایت داد و البته این رضایت و درخواست، با لحنی مطرح شد که برای سرگروه‌های ائتلاف آباد پذیرفتنی نبود.

شهرستانی‌ها از قدرت لیست خود مطمئن بودند و حتی تهدیدهای مطرح شده، مبنی بر تحریم انتخابات از سوی تهرانی‌ها نیز آنها را مردد نکرد.

این کشمکش‌ها تا دیشب نیز ادامه داشت و در نهایت، حسین اسلامی با انتشار بیانیه‌ای طولانی، از انصراف تهرانی‌ها از انتخابات شورای مرکزی و تمرکز روی مسایل تهران خبر داد. اما این بیانیه، عملا با تایید اعضای هیات مدیره نصر تهران همراه نشد.

در حالی که انتظار می‌رفت بیانیه حسین اسلامی، با حمایت سایر اعضای هیات مدیره استان تهران تهیه شده باشد؛ رایزنی‌ها بین سایر اعضای هیات مدیره ادامه داشت.

در نهایت نیز ائتلاف آباد پذیرفت که با حذف یک نماینده از اردبیل، جا را برای حضور سه نماینده در تهران بازکند و در عین شگفتی، به غیر از آزاد معروفی، علیرضا عابدی نژاد و فرهاد کرم زاده، که از ائتلاف هم‌آفرینی صنفی با سر لیستی حسین اسلامی به هیات مدیره نصر تهران راه یافته بودند، در انتخابات شورای مرکزی نصر کشور از سوی ائتلاف آباد نامزد شدند.

شنیده‌ها حاکی است که علاوه بر تضمین سه کرسی، معرفی یک تهرانی نیز در فهرست سه نفره روسای پیشنهادی سازمان به رییس جمهور، مورد توافق قرار گرفته است.
 


شهرستانی‌ها؛ آرامش در عین توفان
 هیات‌مدیره‌های استانی (به غیر از تهران) در این انتخابات، جلوه‌ای از قدرت ائتلاف و هماهنگی خود را نشان دادند.

آنها از فرصتی که اختلافات درون هیات مدیره استان تهران به وجود آمده، بیشترین استفاده را کردند تا ضمن افزایش کرسی‌های خود، قدرت سنتی تهران را نیز به چالش بکشند.

ائتلاف آباد (سرواژه اتحاد برای ایران دیجیتال) که سیدحسن هاشمی سخنگو و به نوعی سرگروه آن بود، با تجمیع قوی‌ترین و پرامیدترین نمایندگان استانی شکل گرفت و موفق شد تمامی کرسی‌های شورای مرکزی را به اعضای خود بسپارد.
این ائتلاف با استفاده از فرصت آرای وکالتی، همچنین به نوعی آرا را مدیریت کرد که تهرانی‌ها در انتهای فهرست برگزیدگان قرار گرفتند. به این ترتیب، ضمن اینکه بر سر قول و قرار خود ماند، نشانه‌های قدرت خود را نیز به رخ کشید تا دست بالا را در انتخاب ریاست سازمان و لابی‌های بعدی حفظ بکند. 

همه مردان رییس جمهور
ماجرای سازمان نظام صنفی کشور و شورای مرکزی دور ششم، یک مرحله حساس دیگر هم دارد.

اعضای این شورا روز دوازدهم اسفندماه گرد هم می‌آیند تا از بین خود، سه نفر را برای دریافت حکم ریاست سازمان نصر به رییس جمهور معرفی کنند.

با توجه به شنیده‌ها مبنی بر توافق ضورت گرفته، یکی از این سه نفر از میان اعضای تهرانی شورای مرکزی انتخاب خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود این یک نفر، آزاد معروفی باشد.

از میان نمایندگان سایر استان‌ها نیز، نظام الدین خوارزمی، کاظم آیت‌اللهی و سیدحسن هاشمی، جزو  افراد صنفی پر نفوذی هستند که می‌توانند در فهرست سه نفره حضور بیابند.

فهرست کامل منتخبان شورای مرکزی نصر کشور به شرح جدول است:
   
شاخه شرکت‌ها:
ردیف نام و نام خانوادگی استان تعداد آرا عضویت
1 نظام‌الدین خوارزمی فارس 231 اصلی
2 فرشید بخشی نژاد گیلان 220 اصلی
3 سید حسن هاشمی خراسان رضوی 212 اصلی
4 کاظم آیت‌اللهی اصفهان 207 اصلی
5 مهیار جلیلیان کرمانشاه 206 اصلی
6 افشین آشوری زنجان 205 اصلی
7 سید حسن هانی طبایی زواره قم 181 اصلی
8 بابک رسا قزوین 179 اصلی
9 علیمراد خواجه زاده کرمان 176 اصلی
10 عبدالوحید واحدی هرمزگان 173 اصلی
11 آزاد معروفی تهران 166 اصلی
12 سهیل حیدری آذربایجان شرقی 158 اصلی
13 فرشید دانشگر آذربایجان غربی 157 اصلی
14 فرهاد کرم زاده تهران 150 اصلی
15 علیرضا عابدی نژاد تهران 146 اصلی
16 علی  حیدری فرد خوزستان 95 علی‌البدل
17 اردشیر عظیمی نیا کردستان - علی‌البدل
 
 




شاخه فروشگاه‌ها:
ردیف نام و نام خانوادگی استان آرا عضویت
1 فرشاد شهبازی  ایلام 163 اصلی
2 حامد مخملباف مرکزی 150 اصلی
3 امیر گیلانپور گیلان 148 اصلی
4 مهدی فولادی مجره البرز 143 اصلی
5 محمدعلی بنایی همدان 126 اصلی
6 مجتبی مرادجو اردبیل - علی‌البدل
7 احمد نیرومند خراسان رضوی - علی‌البدل
 









شاخه مشاوران:
ردیف نام و نام خانوادگی استان آرا عضویت
1 بردیا بهنیا مازندران 197 اصلی
2 حمید صالحی فیروزآبادی یزد 161 اصلی
3 احسان مهرآرا خراسان جنوبی 121 اصلی
4 رضا شهرکی شمالی سیستان و بلوچستان 82 علی‌البدل
 






بازرس:
ردیف نام و نام خانوادگی استان آرا عضویت
1 سعید ماجد اصفهان 130 اصلی
2 داود یعقوبی البرز 71 علی‌البدل
 
 


کد مطلب: 275702

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275702/انتخابات-شورای-مرکزی-نصر-کشور-برگزار

ITMen
  https://www.itmen.ir