۰

گوگل یکی دیگر از محققان اخلاق هوش مصنوعی را هم اخراج کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۰
گوگل یکی دیگر از محققان اخلاق هوش مصنوعی را هم اخراج کرد
گوگل یکی دیگر از محققان اخلاق هوش مصنوعی را هم اخراج کرد
 
آی‌تی‌من- با اخراج میچل، ناآرامی‌های داخلی در گوگل افزایش یافته است. زیرا این شرکت چندی پیش نیز، تیمنیت گبرو، دیگر چهره مطرح تیم اخلاق هوش مصنوعی خود را از کار برکنار کرده بود.

میچل خبر اخراج خود را در توییتر اعلام کرده است.

گوگل در بیانیه‌ای خبری گفته است که اخراج مارگارت میچل، در پی تحقیقاتی یک هفته‌ای صورت گرفته که نشان داده است این محقق، فایل‌های الکترونیکی را از شرکت خارج کرده است. به گفته گوگل، میچل اصول شرکت و سیاست‌های امنیتی آن را نقض کرده است.

واحد اخلاق در هوش مصنوعی گوگل از دسامبر گذشته و پس از اخراج تیمنیت گبرو، تحت فشار و انتقادات شدید بوده است. اخراج گبرو که یک محقق برجسته سیاه پوست در سیلیکون ولی محسوب می‌شود، موجب اعتراض هزاران نفر از کارکنان گوگل شده بود.

گوگل و میچل، در دو سال گذشته، رهبر اصلی تیم تحقیقات اخلاق در هوش مصنوعی گوگل بوده‌اند.

این دو محقق خواستار تنوع بیشتر نژادی در کارکنان تیم‌‌های تحقیقاتی گوگل شده و از اینکه شرکت، سانسور تحقیقات حیاتی برای محصولاتش را آغاز کرده، ابراز نگرانی کرده بودند.
 
بنا به ادعای گبرو، گوگل دستور داده بود که مقاله‌ای در مورد تهدیدهای تقلید هوش مصنوعی از زبان برای جوامع حاشیه‌ای منتشر نشود و پس از اعتراض گبرو به این تصمیم، گوگل او را اخراج کرده است.

گفته می‌شود  که زوبین قهرمانی، مدیر تحقیقات هوش مصنوعی گوگل و یکی از نمایندگان حقوقی این شرکت، روز جمعه خبر اخراج را در نشستی که به آن «اخطار کوتاه» می‌گویند، به میچل داده‌اند.

به گفته منابع آگاه، توضیح کمی درباره دلایل اخراج به میچل داده شده است.

الکس هانا، یکی از کارکنان گوگل در توییتر نوشت که این شرکت، سعی دارد این دو محقق برجسته را بدنام کند و به آنها اتهام‌های بی اساس بزند.

 
مرجع : The Guardian
کد مطلب : ۲۷۵۷۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما