کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجرای آزمایشی صدور الکترونیکی کروکی تصادفات

تسنیم , 5 اسفند 1399 ساعت 12:22

رییس پلیس راهور با بیان اجرای آزمایشی ترسیم الکترونیکی کروکی گفت: این طرح مزایای بسیار فوق‌العاده‌ای برای پلیس دارد همچنین شرکت‌های بیمه نیز می‌توانند در پیشگیری از تصادفات ساختگی و خسارات پرداخت شده در این رابطه، از مزایای این سیستم بهره ببرند.



آی‌تی‌من- سردار ‌هادیانفر با بیان اینکه در بحث اعمال جریمه، تقریباً 60 درصد از همکاران ما در پلیس راهور از دست‌افزارهای "سپهر" استفاده می‌کنند، اظهار کرد: هنوز 40 درصد از همکاران در اعمال قانون از قبض جریمه دستی استفاده می‌کنند و چاره‌ای نیست جز اینکه استفاده از دست‌افزارها 100 درصدی شود.

رییس پلیس راهور افزود: ان‌شاءالله بخش زیادی از این مشکلات در سال جاری حل خواهد شد و تلاش ما بر این است که در سال  آینده صددرصد همکاران مجهز به دست‌افزار سپهر شوند تا این مشکل به طور کامل در کشور برچیده شود.

وی متذکر شد: آن دسته از عزیزانی که قبض جریمه دریافت می‌کنند، به سرعت دنبال پرداخت جریمه نباشند، این  افراد تا چهار، پنج روز تحمل کرده و پس از دریافت نخستین پیامک حاوی شناسه قبض  و پرداخت، می‌توانند از طریق درگاه موبایل، ATM، درگاه‌های بانکی، تلفن‌همراه و اپ‌های موجود، جرائم رانندگی را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی درباره اجرای پایلوت ثبت الکترونیکی کروکی تصادفات نیز گفت: بحث ترسیم الکترونیکی کروکی، یکی از اقداماتی است که در راستای تحول سیستمی و هوشمندسازی در پلیس راهور شروع کردیم که دوره آزمایشی آن از روز شنبه در استان قم آغاز شده و تمام افسران کارشناس ما که دارای کد رسیدگی به جرائم هستند، به صورت الکترونیکی کروکی ترسیم خواهند کرد.

رییس پلیس راهور با بیان اینکه با اجرای این طرح سرعت‌العمل افزایش پیدا خواهد کرد و از تحمیل هزینه‌های اضافی و سازمانی مانند عدم صدور کاغذ جلوگیری به عمل خواهد آمد، خاطرنشان کرد: این کار را از استان قم آغاز کرده و به زودی پس از اتمام دوره آزمایشی آن، اجرای طرح مذکور به کل کشور تسری خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سالانه به حدود 1.2 میلیون تصادف اعم از فوتی، جرحی و خسارتی رسیدگی می‌کنیم، ادامه داد: افسران ما پس از وقوع این تصادفات ضمن حضور در صحنه تصادف، با تبلتهایی که دراختیار دارند و ارتباط مخابراتی که در سیستم ایجاد شده، تصادف را رسیدگی کرده و کروکی را ثبت می‌کنند، بعد از ثبت کروکی، پیامکی به سرعت برای مقصر و غیرمقصر ارسال خواهد شد و اطلاعات در اختیار بیمه مربوطه قرار می‌گیرد یعنی بیمه می‌توان بر اساس کروکی اولیه و تعیین مقصر و غیرمقصر توسط اطلاعات پلیس راهور، خسارات را پرداخت کند.
 


کد مطلب: 275755

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275755/اجرای-آزمایشی-صدور-الکترونیکی-کروکی-تصادفات

ITMen
  https://www.itmen.ir