۰

سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک امسال دوبرابر می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۴
سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک امسال دوبرابر می‌شود
سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک امسال دوبرابر می‌شود

آی‌تی‌من- ایلان ماسک دیروز در توییتی و در پاسخ به کاربری که نتایج تست سرعت اینترنت استارلینک را نمایش داده بود، نوشت: سرعت اینترنت استارلینک با دو برابر افزایش به حدود 300 مگابیت در ثانیه می‌رسد و تاخیر آن نیز به حدود 20 میلی ثانیه کاهش خواهد یافت. 

نتایج تست این کاربر نشان می‌داد که سرعت دریافتی‌اش بین 77 تا 130 مگابیت در ثانیه است.

ماسک در توییت دیگری افزود که استارلینک تا پایان سال 2021 در اکثر نقاط زمین به کاربران ارایه خدمت خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود که تا سال آینده، پوشش جهانی آن کامل شود.

وی تاکید کرد که استارلینک، مانند سایر سرویس‌های پهن‌باند ماهواره‌ای، مناسب مشتریان در مناطقی با تراکم جمعیتی کم تا متوسط است و اینترنت سلولی، در مناطق پرجمعیت شهری، همواره مزیت خواهد داشت. استارلینک، پروژه‌ای پرهزینه برای ساخت شبکه‌ای از هزاران ماهواره و ارسال اینترنت پهن‌باند است که در صنعت فضایی به این ماهواره‌های متصل به هم، منظومه می‌گویند. بنا به پیش‌بینی‌ها، پروژه استارلینک هزینه‌ای حدود 10 میلیارد دلار یا بیشتر برای شرکت اسپیس‌ایکس خواهد داشت؛ اما برآوردها نشان می‌دهد که درآمد آن به حدود 30 میلیارد دلار در سال خواهد رسید. این میزان درآمد، ده برابر بیشتر از درآمد سالانه کسب‌وکارهای موشکی است.

اسپیس‌ایکس تا کنون بیش از یک‌هزار ماهواره استارلینک را در مدار قرار داده  است. در ماه اکتیر، اسپیس‌ایکس ارایه سرویس بتای عمومی را به مشترکانی در آمریکا، کانادا و انگلیس آغاز کرد. هزینه این سرویس، 99 دلار درماه، به علاوه 499 دلار هزینه سخت‌افزارهای لازم است.
 
کد مطلب : ۲۷۵۷۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما