کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بایدن: آمریکا نیازمند وضع قوانین سایبری است

سایبربان , 9 اسفند 1399 ساعت 12:04

رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای مقابله با چین و روسیه خواستار وضع قوانین جدید در حوزه فناوری و سایبری شد.



آی‌تی‌من-  جو بایدن طی ادعایی از آمریکا و سایر ملت‌های دموکراتیک درخواست کرد در مورد مسائل فناوری و امنیت سایبری «قوانین راه» تعریف کنند، به‌ویژه به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با چین و روسیه. بایدن در بخشی از صحبت‌های خود در اجلاس امنیتی مونیخ که به‌صورت مجازی در کاخ سفید برگزار شد گفت: ما باید قوانینی را وضع کنیم که پیشرفت فناوری و هنجارهای رفتاری در فضای سایبری، هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی را کنترل کند و از آن‌ها در راستای منافع مردم استفاده شود نه به ضرر آن‌ها.

بایدن ضمن تمرکز بر مقابله با چین در مسائل این‌چنینی، به‌طور ویژه خواستار شفافیت بیشتر در خصوص افراد و گروه‌هایی شد که پشت سر شرکت‌های بزرگ چینی قرار دارند.

آمریکا پیش‌ازاین ضمن اتهام زنی علیه شرکت‌های فناوری چینی نظیر تیک‌تاک و هوآوی مدعی شده بود این شرکت‌ها اطلاعات آمریکایی‌ها را در اختیار دولت چین قرار می‌دهند.

بایدن در ادامه صحبت‌های خود مدعی شد: شرکت‌های آمریکایی و اروپایی برای جلوگیری از فساد و اقدامات انحصاری ملزم به افشای عمومی‌ساختارهای حاکمیت شرکتی و پیروی از قوانین خاصی هستند که شرکت‌های چینی نیز باید این استانداردها را رعایت کنند.

بایدن روسیه را هم بی‌نصیب نگذاشت و ضمن اتهام زنی علیه این کشور مدعی شد: تعیین هنجارها در فضای سایبری برای ایستادگی در برابر تجاوزهای روسیه ضروری است. همچنین این اقدام ما را قادر خواهد ساخت تا تهدیدات ناشی از جانب روسیه را شناسایی کنیم. کرملین با حمله به دموکراسی ما و ایجاد فساد سعی دارد سیستم حکمرانی ما را تضعیف کند... به همین دلیل رسیدگی به اقدامات روسیه و عملیات هکری این کشور در شبکه‌های رایانه‌ای آمریکا، اروپا و دنیا برای محافظت از امنیت جمعی ما حیاتی شده است. به گفته یکی از مقامات ارشد کاخ سفید، بایدن به‌زودی و پس از تکمیل بررسی حادثه سولار ویندز، اقدامات اجرایی برای رفع شکاف‌ها در امنیت سایبری فدرال آمریکا را انجام خواهد داد.

بایدن در ادامه ادعاهای خود تأکید کرد: چالش‌ها با روسیه ممکن است با چالش‌های چین متفاوت باشند؛ اما به همان اندازه واقعی هستند. ما خواستار آینده‌ای هستیم که در آن‌همه ملت‌ها بتوانند بدون تهدید به خشونت و اجبار و آزادانه راه خود را تعیین کنند.
 


کد مطلب: 275773

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275773/بایدن-آمریکا-نیازمند-وضع-قوانین-سایبری

ITMen
  https://www.itmen.ir