۰

آیفون ۱۲ دوباره اپل را به صدر بازار موبایل برد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۷
آیفون ۱۲ دوباره اپل را به صدر بازار موبایل برد
آیفون ۱۲ دوباره اپل را به صدر بازار موبایل برد

آی‌تی‌من-  با وجود بحران مالی ناشی از همه گیری کرونا و دیگر مشکلات، اپل در سه ماهه پایانی سال 2020 بیش از هر تولیدکننده دیگری تلفن همراه صادر کرده است.

شرکت "گارتنر" که در زمینه تحقیقات بازار فعال است، تخمین می زند که شرکت اپل تقریباً 80 میلیون دستگاه آیفون در سه ماهه گذشته صادر کرده است.

این عملکرد، یکی از بهترین عملکردهای اپل تا به امروز است که باعث شده است برای اولین بار از سه ماهه چهارم سال 2016 از سامسونگ پیشی بگیرد. این در حالی است که سامسونگ سال گذشته را با بیشترین فروش تلفن همراه نسبت به هر سازنده دیگر به پایان رساند اما نسبت به سال قبل از آن 14.6 درصد کاهش فروش داشت. سامسونگ در سه ماهه آخر 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.8 درصد کاهش فروش داشت.

برای مقایسه، طی سه ماهه آخر سال 2020 میزان فروش اپل 14.9 درصد افزایش داشت و فروش سالانه آن نیز 3.3 درصد رشد داشته است.

به گفته شرکت گارتنر، راه اندازی آیفون 12 به طور چشمگیری به اپل کمک کرد اما به همان اندازه مدل های گران قیمت سامسونگ که در سال 2020 عرضه شد، برای موفقیت اپل حیاتی بود. شرکت سامسونگ با عرضه Galaxy S20 و Note 20 نتوانست هیچ کمکی به خود کند. به راحتی می توان گفت که قیمت آنها برای عرضه اولیه بسیار بالا بود. این در حالی است که با عرضه گوشی Galaxy S21 با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان، سامسونگ برای سال 2021 وضعیت بسیار بهتری دارد.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۵۷۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما