کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با مصوبه دیروز مجلس

تعرفه دیتای پیام‌رسان‌های داخلی یک پنجم پیام‌رسان‌های خارجی تعیین شد

10 اسفند 1399 ساعت 10:50

دولت مکلف شد تا نرخ تعرفه اینترنت را برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ۲۰ درصد نرخ تعرفه‌های پیام‌رسان‌های خارجی تعیین کند.



آی‌تی‌من-  نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت دوم دیروز (شنبه 9 اسفند ماه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، دولت را موظف کردند تا در جهت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، نرخ تعرفه این پیام‌رسان‌ها را یک‌پنجم پیام‌رسان‌های خارجی قرار دهد.

هم اکنون و بر اساس مصوبه سال 96 سازمان تنظیم مقررات، دیتای مصرفی کاربران پیام‌رسان‌های داخلی یک سوم دیتای پیام‌رسان‌های خارجی محاسبه می‌شود.

مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به ‏تصویب اینترنت ارزان در مجلس، در توییتر نوشت: مجلس هفته پیش تصویب کرده بود که اینترنت گران نشود؛ امروز تصویب کرد که اینترنت پیام‌رسان‌های داخلی به یک پنجم قیمت برسد.

از سوی دیگر، حسین فلاح جوشقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به مصوبه این طرح توسط نمایندگان مجلس و با بیان اینکه اطلاق اینترنت به ترافیک پیام‌رسان داخلی، صحیح نیست، در پاسخ به توییت رضاخواه نوشت: با مصوبه دولت، هم اکنون «شاد» رایگان است. برخی دیگر از پیام‌رسان‌ها هم با توافق با اپراتورها، ترافیک خود را رایگان کرده‌اند. مصوبه‌ شما ضد رایگان بودن پیام رسان‌های داخلی است. ضمنا اطلاق اینترنت به ترافیک پیام رسان داخلی، صحیح نیست. اینترنت، اینترنت است.
 


کد مطلب: 275780

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275780/تعرفه-دیتای-پیام-رسان-های-داخلی-یک-پنجم-خارجی-تعیین

ITMen
  https://www.itmen.ir