کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تعرفه‌های گمرکی تجارت با اوراسیا صفر می‌شود

ايرنا , 10 اسفند 1399 ساعت 11:06

مدیر کل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت گفت: با اجرایی شدن موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تعرفه‌های گمرکی برای اقلام مختلف صفر یا به صفر نزدیک می‌شود.



آی‌تی‌من- بهروز الفت در حاشیه نشست هماهنگی نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا با بیان روند مثبت موافقت‌نامه تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، خاطرنشان‌کرد: مذاکره‌های جدید برای تجارت آزاد از بهمن‌ماه آغاز شد تا به غیر از ۲۰ درصد اقلامی که طرفین علاقه‌ای به آزاد کردن آن ندارند در باقی کالاها مذاکره انجام شود و در روندی که شاید سال ها به طول انجامد تعرفه اقلام مختلف برداشته شود.

وی با بیان ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و اوراسیا، افزود: یکی از موانع گسترش روابط تجاری شناخت نداشتن کشورها از بازارهای یکدیگر است، به همین دلیل نمایشگاه تخصصی اوراسیا در اردیبهشت‌ماه آینده برگزار خواهد شد تا نخستین گام جدی برای اجرای موافقت‌نامه برای شناخت طرفین از یکدیگر برداشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه بتواند مشکلات حوزه حمل‌ونقل را کاهش دهد و سرمایه‌گذاران بیشتری را در داخل و خارج از کشور در زمینه لجستیک، خدمات و تولید جذب کند.

الفت با تاکید بر اینکه این نمایشگاه می‌تواند جرقه‌ای برای بهبود جریان تجارت ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا باشد، گفت: کالاهایی که در تجارت آزاد مبادله خواهد شد با تعرفه های گمرکی صفر درصد خواهد بود و باقی اقلام که تخفیف دریافت کرده اند نیز به صفر نزدیک می‌شوند تا هزینه تجارت کاهش یابد.
 


کد مطلب: 275783

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275783/تعرفه-های-گمرکی-تجارت-اوراسیا-صفر-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir