۰

تشریح مشکلات نسخه الکترونیکی در آزمایشگاه‌ها

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰
تشریح مشکلات نسخه الکترونیکی  در آزمایشگاه‌ها
تشریح مشکلات نسخه الکترونیکی در آزمایشگاه‌ها

آی‌تی‌من-  نرگس سلاجقه به مشکلات نسخه نویسی الکترونیکی پرداخت و گفت: پرونده الکترونیکی سلامت جزو کارهای عالی در حوزه سلامت کشور به شما می‌رود و کسی مخالف آن نیست. اما، برای اجرای چنین برنامه‌ها و طرح‌هایی، نیاز به زیرساخت‌های لازم است.

وی با عنوان این مطلب که بسیاری از همکاران ما سن بالا هستند و ارتباط زیادی با بیمه‌ها ندارند، افزود: این دسته از همکاران ما اصلاً با سیستم‌های رایانه‌ای آشنا نیستند.

سلاجقه با بیان ضرورت دسترسی تمامی آزمایشگاه‌ها به سیستم رایانه‌ای و اینترنت، گفت: در آزمایشگاه‌های کوچک در شهرهای کوچک، دسترسی به چنین سیستم‌هایی سخت است.

نایب رییس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، با عنوان این مطلب که پزشک راضی نمی‌شود بیمارش را با نسخه الکترونیکی ارجاع دهد، ادامه داد: قطعاً در چنین شرایطی، پذیرش بیمار دچار اختلال و بی نظمی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ کد آزمایشگاهی وجود دارد که پزشک نمی‌تواند همه آنها را حفظ کند، گفت: معطلی برای وارد کردن تست‌ها طبق کدها، یکی دیگر از پیامدهای نسخه الکترونیکی بدون توجه به زیرساخت‌ها است.

سلاجقه افزود: ما مخالف نسخ الکترونیکی نیستیم، اما معتقدیم که بیمه‌ها باید با وسواس بیشتری این برنامه را اجرایی می‌کردند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۵۷۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين