کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به شرط تایید آموزش و پرورش انجام می‌شود

بخشودگی سود بازرگانی واردات تبلت

12 اسفند 1399 ساعت 12:45

حسینی رییس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و جانشین وزیر در طرح هدایت از طرح معافیت سود بازرگانی تجهیزات آموزشی هوشمند برای ورود به ایران و استفاده دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح هدایت دفاع کرد.



آی‌تی‌من-  وی در کمیسیون اقتصاد دولت که با ریاست دژ پسند وزیر اقتصاد و با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انصاری و ستاری معاونین رییس‌جمهور تشکیل شد، از طرح معافیت سود بازرگانی تجهیزات آموزشی هوشمند برای ورود به ایران و استفاده دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح هدایت دفاع کرد و گفت: هم‌اکنون مهم‌ترین، مؤثرترین و فراگیرترین شیوه آموزشی، آموزش مجازی است که در قالب شبکه شاد ارایه می‌شود، گفت: متأسفانه نزدیک به ۳۰ درصد دانش‌آموزان یعنی حدود ۳ میلیون دانش‌آموز از این تجهیزات هوشمند بی‌بهره‌اند. 

حسینی گفت: حدود ۲۰  شرکت داخلی این تجهیزات را تولید یا مونتاژ می‌کنند که تنها ۸ شرکت از آن‌ها تبلت یا تجهیزات هوشمند مناسب را تولید، مونتاژ و یا توزیع می‌کنند.

وی افزود: این تجهیزات هوشمند عبارت‌اند از گوشی‌های هوشمند، تبلت، اندروید باکس، تلویزیون هوشمند، کامپیوتر خانگی و لپ‌تاپ که توسط شرکت‌هایی مثل انارستان، ارد، ارتباط همراه گویا اروند، اروند رایانه پارس و صنایع آموزشی تولید، مونتاژ و یا توزیع می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه حداکثر حجم موجودی این شرکت‌ها ۵۰ هزار عدد است، گفت: این در حالی است که دست‌کم ۳ میلیون تجهیزات هوشمند برای اتصال دانش‌آموزان نیازمند به آموزش‌های مجازی نیاز است.

وی افزود: باتوجه‌به این حجم نیاز و موجودی بازار داخلی، بخشودگی سود بازرگانی برای واردات مغایرتی با قانون استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را باتوجه‌به ماده ۵ و تبصره ۱ و ۲ ندارد.

به گزارش روابط‌عمومی‌و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ وی با بیان اینکه این تجهیزات تداوم آموزش، کیفیت و عدالت آموزشی، جلوگیری از ترک تحصیل دختران و دانش‌آموزان محروم را در پی خواهد داشت اظهار کرد: این تجهیزات در واقع مدرسه، آزمایشگاه و کتابخانه را به خانه دانش‌آموز آورده و همراه او می‌سازد و یکی از خشن‌ترین و عینی‌ترین جلوه‌های بی‌عدالتی را از بین خواهد برد.

شایان‌ذکر است در این نشست پس از بحث‌وبررسی بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مناطق محروم و روستایی ریاست‌جمهوری، بخشودگی سود بازرگانی ورود به‌شرط استفاده و تأیید آموزش‌وپرورش به تصویب رسید.
 


کد مطلب: 275813

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275813/بخشودگی-سود-بازرگانی-واردات-تبلت

ITMen
  https://www.itmen.ir