کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش برای هدایت منابع بین‌‎المللی به‌سمت اکوسیستم استارت آپی

ايسنا , 12 اسفند 1399 ساعت 13:51

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی از برنامه‌های این صندوق برای جذب سرمایه‌های بین‌المللی به منظور توسعه اکوسیستم نوآوری خبر داد.



آی‌تی‌من- مصطفی بغدادی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به واسطه بندی از قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب سال ۱۳۸۹ تاسیس شد و این صندوق در سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

بغدادی گفت: در آن زمان استارت‌آپ‌ها برای کشور و سیاستگذاران شناخته شده نبود و در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به حمایت از استارت‌آپ‌ها توجهی نشده بود و قید اصلی این قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: امروز ما در شرایطی از حمایت از اکوسیستم نوآوری سخن به میان می‌آوریم که بخش جدی از این اکوسیستم را استارت‌آپ‌ها تشکیل می‌دهند که در قالب تعریف‌های ارایه شده درباره شرکت‌های دانش‌بنیان نمی‌گنجند؛ از این رو نمی‌توان منابع مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار شرکت‌های استارت‌آپی قرار داد، ولی از سوی دیگر نمی‌توان این شرکت‌ها را از منابع مالی این صندوق محروم کرد.

بغدادی، ادامه داد: از این رو در بررسی‌هایی که در معاونت سرمایه‌گذاری دور سوم هیات عامل این صندوق انجام شد، طرح "هم سرمایه‌گذاری" برای این چالش ارایه شده است تا از این طرح علاوه بر آنکه سرمایه‌های این صندوق مشوقی برای سرمایه‌گذاری خطرپذیر شود، از استارت‌آپ‌ها نیز حمایت‌های مالی صورت گیرد.

وی با بیان تاسیس ۵۶ صندوق پژوهش و فناوری و همچنین صندوق‌های جسورانه در کشور، خاطر نشان کرد: این صندوق‌ها عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی هستند که بر اساس ضرورت‌ها و ضوابط می‌توانند به صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست هم سرمایه‌گذار بدهند و این جریان سرمایه خوبی را به سمت استارت‌آپ‌ها هدایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: اجرای طرح هم سرمایه‌گذاران با شتابدهنده‌ها توسعه یافته است که این امر ریسک شکست و عدم قطعیت طرح‌ها را برای شرکت‌ها کاهش خواهد داد.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در این صندوق، گفت: ۱۷ رویداد در محل این صندوق برگزار شد و یکی از این رویدادها را در نشست کشورهای دی-۸ در حضور سرمایه‌گذاران خارجی برگزار کردیم و درصدد هستیم که این برنامه را در سال‌های آینده اجرایی کنیم تا از منابع بین‌المللی برای اکوسیستم نوآوری کشور بهره ببریم.
 


کد مطلب: 275815

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275815/تلاش-هدایت-منابع-بین-المللی-به-سمت-اکوسیستم-استارت-آپی

ITMen
  https://www.itmen.ir