۰

پزشکان ملزم به نصب کارتخوان شدند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۹
پزشکان ملزم به نصب کارتخوان شدند
پزشکان ملزم به نصب کارتخوان شدند

آی‌تی‌من- در این نشست نمایندگان بند مربوط به نحوه نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند. در این بند آمده بود که اپراتورهای مخابراتی علاوه بر قیمت هر پیامک مبلغ ۱۰ ریال از استفاده‌کنندگان خدمات مزبور دریافت درآمد حاصله متناسب با وصول تا سقف هزارمیلیارد ریال جهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابانی صرف شود. 

بخش دیگر این بند مربوط به واقعی شدن درآمد دولت از حق الامتیاز اپراتورها بود که به میزان 10 درصد افزایش یافته و مقرر شده بود که منابع حاصل به میزان 30 هزار میلیارد ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت‌های فرهنگی و نظارت در فضای مجازی هزینه می‌شود و البته مسوولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر آن، منحصراً به عهده سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) سازمان صدا وسیما است.

مجلس همچنین صاحبان حرف و مشاغل پزشکی را مکلف به استفاده از پایانه‌ فروشگاهی کرد؛ بر این اساس کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا سازمان نظام پزشکی ایران صادر می‌شود و کلیه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده مکلفند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

مجلس همچنین در مصوبات امروز خود سازمان امور مالیاتی را به تدوین 2 ماهه آیین‌نامه اخذ مالیات از اینفلوئنسرها ملزم کرد.

بحرینی نماینده مشهد که پیشنهاد دهنده این بند الحاقی بود توضیح داد: یک پیشنهاد در بخش درآمدی با حمایت نمایندگان مصوب شد و آن هم این بود که صفحات مجازی که تعداد کاربرانشان بالای 500 هزار نفر است و تبلیغات می‌گیرند، تبلیغات آنها مشمول مالیات باشد؛ به نظر می‌رسد این موضوع جزو مصوبات بسیار خوب مجلس بوده است و یک پایه اخذ مالیاتی جدید ایجاد شده است و اگر دولت خوب عمل کند می‌تواند یک عدالت مالیاتی در این موضوع تأمین کند.

وی افزود: ما نگران هستیم دولت این موضوع را اجرا نکند به خصوص وقتی که این موضوع مطرح شد نماینده دولت با آن مخالفت کرد. در ادامه این پیشنهاد در بخش هزینه‌ای آن پیش‌بینی شده است که باید ظرف دو ماه دستورالعمل اجرایی آن تهیه شود و وزیر اقتصاد آن را ابلاغ کند.
 
مرجع : فارس
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۸۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما