کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«فروش ویژه نوروزی» ترفند کلاهبرداران سایبری

فارس , 13 اسفند 1399 ساعت 13:35

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتاناجا گفت: «فروش ویژه نوروزی» ترفند کلاهبرداران مجازی است؛ گول تبلیغات و تخفیفات صفحات و شبکه‌های اجتماعی فاقد هویت را نخورید.



آی‌تی‌من- سرهنگ علی‌محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شگردهای مختلف کلاهبرداران و سودجویان مجازی پرداخت و گفت: یکی از چالش‌هایی که معمولا در پایان سال با آن مواجه می‌شویم بحث افزایش کلاهبرداری در قالب فروش تجهیزات، لوازم، پوشاک و وسایل مختلف در فضای مجازی است که عمدتاً از طریق شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد.

وی افزود: نکته مهم این است که هیچ کدام از صفحات اینستاگرام و کانال‌هایی که در تلگرام تحت عنوان مزون و فروشگاه‌های لباس فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند هیچ کدام رسماً از هیچ مؤسسه و نهادی مجوز فعالیت نداشته و هیچ احراز هویتی روی آنها وجود ندارد که این امر خودش زمینه کلاهبرداری، سوءاستفاده و سودجویی را فراهم می‌کند.

سرهنگ رجبی با بیان این که توصیه مهم پلیس فتا برای کاربران فضای مجازی و افرادی که تمایل دارند خریدهایشان را به صورت مجازی انجام دهند، این است که حتماً از طریق فروشگاه‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیک خریدها را انجام دهند، گفت: اگر افراد برای خرید از روش‌های دیگر استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند حتماً پرداخت مبلغ را منوط به دریافت کالا کنند.

وی افزود: هیچ وقت نباید تحت هیچ عنوانی مبلغی را به عنوان بیعانه یا پیش خرید کالا و پرداخت وجه به صورت اینترنتی برای سایت‌ها، صفحات اینستاگرامی‌و کانال‌های تلگرامی‌که هویت مشخصی ندارند، پرداخت کرد؛‌ چراکه پرونده‌های متعددی از این دست جرایم وجود دارد.
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتاناجا به شیوه‌های تبلیغی کلاهبرداران پرداخت و گفت: کلاهبرداران با استفاده از شیوه‌های تبلیغی تحت عنوان «فروش ویژه نوروز» و با ارایه عنوان‌های تخفیف‌دار سعی دارند مخاطب را به سمت خود جذب کنند و در خیلی از مواقع درواقع قیمت و تخفیفی را که اعلام می‌کنند وجود نداشته و مشکلات بعدی را برای خریدار به وجود می‌آورند. وی گفت: هموطنان نباید فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشرشده در کانال‌ها و صفحات مجازی با عنوان فروش ویژه نوروز و حراج آنلاین را بخورند.

 


کد مطلب: 275831

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275831/فروش-ویژه-نوروزی-ترفند-کلاهبرداران-سایبری

ITMen
  https://www.itmen.ir