۰

وام وزارت ارتباطات برای خرید گوشی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸
وام وزارت ارتباطات برای خرید گوشی
وام وزارت ارتباطات برای خرید گوشی

آی‌تی‌من- آذری جهرمی در مورد گرانی مودم و تلفن همراه اعلام کرد: ما تولید کننده قطعات نیمه هادی در ایران نیستیم و بسیاری از مودم‌ها و تلفن‌های همراه موجود در بازار به کشور وارد می‌شوند. هزینه محصولات وارداتی با نرخ ارز تعیین می‌شود و متاسفانه نرخ ارز و قیمت مودم و تلفن همراه نسبت به دو سال پیش افزایش چشمگیری داشته، البته افزایش قیمت روی همه جنبه‌های زندگی مردم و قیمت کالاها تاثیر گذاشته است.

جهرمی با بیان این موضوع که تولید گوشی و مودم در حوزه مسوولیت‌های وزارت ارتباطات نیست، گفت: این موضوع در حوزه وزارت صمت است، اما به دلیل آنکه قیمت مودم و گوشی و قدرت خرید مردم در این حوزه ارتباط مستقیمی با توسعه ارتباطات دارند، ما از تولیدات در این حوزه حمایت می‌کنیم.

وزیر ارتباطات در خصوص تخصیص اعتبار برای فروش قسطی تلفن همراه اعلام کرد: به تازگی با موافقت رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه، یک اعتبار 500 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که به دنبال آن هستیم تا این اعتبار به صورت مستقیم به دست مصرف کننده برسد. این اعتبار به صورت وام مناسب برای خرید و فروش تلفن هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته شرایط آن توسط کارگروهی که در این زمینه تشکیل شده اعلام خواهد شد.

آذری جهرمی ادامه داد: امیدواریم که شرایط اعطای وام تا فروردین ماه نهایی شود تا بتوانیم این اعتبار را به دست مردم برسانیم. از طرفی برخی از بانک‌ها هم برای ارایه وام اعلام آمادگی کردند. زیرساخت اینکار در حال فراهم شدن است تا مردم بتوانند از طریق پیامک یا سامانه آنلاین، درخواست ثبت مودم یا تلفن همراه بدهند و محصولات از طریق پست برای آن‌ها ارسال شود، هزینه کالا نیز 24 ماهه به صورت اقساط بانکی پرداخت شود، این کار قدرت خرید مردم را نیز افزایش می‌دهد.
 
کد مطلب : ۲۷۵۸۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما