۰

تایید ۴۰ طرح استارت‌آپی برای طرح "هم سرمایه گذاری" صندوق نوآوری

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۵
تایید ۴۰ طرح استارت‌آپی برای طرح "هم سرمایه گذاری" صندوق نوآوری
تایید ۴۰ طرح استارت‌آپی برای طرح "هم سرمایه گذاری" صندوق نوآوری

آی‌تی‌من- محمدحسین رضوانیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز آخرین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این رویدادهای استارت‌آپی تبدیل به یک مفهوم شده است.

وی ادامه داد: از ۱۸ ماه گذشته طرح "هم‌سرمایه گذاری"را آغاز کردیم که این طرح از دو ماه گذشته بر اساس ۲ مدل در حالارایهخدمت به شرکت‌های فناور است.

رضوانیان طرح هم سرمایه گذاری با"صندوق‌های پژوهش و فناوری" و با "شتابدهنده‌ها" را دو مدل اجرای این طرح نام برد و یادآور شد: در همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری، تمرکز بر روی طرح‌های دارای TRL سطح ۵ به بالا هستند، قرار دارد که بر این اساس از یک سال گذشته ۱۲۲ طرح از سوی ۲۶ صندوق پژوهش و فناوری از ۱۲ استان کشور به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شده است.

مدیر ارزیابی سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: از این تعداد طرح ۴۰ طرح مصوب و در فرآیند عقد قرارداد قرار دارد و علاوه بر آن از یک سال گذشته ۲۱۲ میلیارد تومان بودجه از سوی صندوق نوآوری در طرح هم سرمایه گذاری برای صندوق‌های پژوهش و فناوری مصوب شده است.

به گفته وی در این طرح در صورتی که عامل تامین مالی و یا نهاد همکار ۲۰ درصد اعتبارات طرح‌ها را تامین کند، صندوق نوآوری و شکوفایی تا ۸۰ درصد نقدینگی مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

رضوانیان با اشاره به همکاری این صندوق با شتابدهنده‌ها در طرح هم سرمایه گذاری، خاطر نشان کرد: در ابتدا ۶ شتابدهنده آماده همکاری با صندوق در این طرح بودند که از این تعداد با ۴ شتابدهنده قرارداد منعقد شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۱۱ شتابدهنده آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کردند که در فرآیند ارزیابی قرار دارند.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۸۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما