کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تایید ۴۰ طرح استارت‌آپی برای طرح "هم سرمایه گذاری" صندوق نوآوری

ايسنا , 20 اسفند 1399 ساعت 12:55

مدیر ارزیابی سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه از یک سال گذشته ۱۲۲ طرح از سوی ۲۶ صندوق پژوهش و فناوری به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شده است، گفت: از این تعداد طرح ۴۰ طرح مصوب و در فرآیند عقد قرارداد قرار دارد و علاوه بر آن از یک سال گذشته ۲۱۲ میلیارد تومان بودجه از سوی صندوق نوآوری در طرح "هم سرمایه گذاری" برای صندوق‌های پژوهش و فناوری مصوب شده است.



آی‌تی‌من- محمدحسین رضوانیان در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز آخرین رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این رویدادهای استارت‌آپی تبدیل به یک مفهوم شده است.

وی ادامه داد: از ۱۸ ماه گذشته طرح "هم‌سرمایه گذاری"را آغاز کردیم که این طرح از دو ماه گذشته بر اساس ۲ مدل در حالارایهخدمت به شرکت‌های فناور است.

رضوانیان طرح هم سرمایه گذاری با"صندوق‌های پژوهش و فناوری" و با "شتابدهنده‌ها" را دو مدل اجرای این طرح نام برد و یادآور شد: در همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری، تمرکز بر روی طرح‌های دارای TRL سطح ۵ به بالا هستند، قرار دارد که بر این اساس از یک سال گذشته ۱۲۲ طرح از سوی ۲۶ صندوق پژوهش و فناوری از ۱۲ استان کشور به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شده است.

مدیر ارزیابی سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: از این تعداد طرح ۴۰ طرح مصوب و در فرآیند عقد قرارداد قرار دارد و علاوه بر آن از یک سال گذشته ۲۱۲ میلیارد تومان بودجه از سوی صندوق نوآوری در طرح هم سرمایه گذاری برای صندوق‌های پژوهش و فناوری مصوب شده است.

به گفته وی در این طرح در صورتی که عامل تامین مالی و یا نهاد همکار ۲۰ درصد اعتبارات طرح‌ها را تامین کند، صندوق نوآوری و شکوفایی تا ۸۰ درصد نقدینگی مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

رضوانیان با اشاره به همکاری این صندوق با شتابدهنده‌ها در طرح هم سرمایه گذاری، خاطر نشان کرد: در ابتدا ۶ شتابدهنده آماده همکاری با صندوق در این طرح بودند که از این تعداد با ۴ شتابدهنده قرارداد منعقد شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۱۱ شتابدهنده آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کردند که در فرآیند ارزیابی قرار دارند.
 


کد مطلب: 275888

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275888/تایید-۴۰-طرح-استارت-آپی-هم-سرمایه-گذاری-صندوق-نوآوری

ITMen
  https://www.itmen.ir