۰
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

افزایش حق‌السهم اپراتورها، روند ایجاد اشتغال را مختل می‌کند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
افزایش حق‌السهم اپراتورها، روند ایجاد اشتغال را مختل می‌کند
افزایش حق‌السهم اپراتورها، روند ایجاد اشتغال را مختل می‌کند

آی‌تی‌من-  شهاب جوانمردی، نایب رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در واکنش‌ به مصوبه‌ مجلس مبنی بر افزایش 10درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی گفت که این مصوبه پیامدهایی همچون زیان سهامداران عمده این شرکت ها، افت کیفیت خدمات و کاهش سرمایه گذاری در این بخش به همراه خواهد آورد.

جوانمردی با بیان اینکه افزایش حق السهم اپراتورها از 28 درصد به 38 درصد، طرح تجاری آنها را زیر سوال می برد، ادامه داد: با افزایش این حق‌السهم، نیمی از سود این شرکت‌ها از دست خواهد رفت که این مساله نیز تبعاتی خواهد داشت. از جمله اینکه سهامداران به سود سرمایه گذاری خود نمی‌رسند. همچنین اگر شرکت بورسی باشد، این مصوبه به منزله ظلم به سهامداران خردی خواهد بود که با پیش‌بینی سود، سهام این شرکت‌ها را خریداری کرده‌اند. دیگر آنکه اگر اپراتور به هر دلیل دریابد که طرح تجاری مذکور سودآوری موردنظر را ندارد، ناگزیر به افزایش قیمت و کاهش کیفیت خدمات خود خواهد شد.

او افزود: در عین حال اپراتورها بخشی از درآمدهایشان را برای توسعه جغرافیایی خدمات، توسعه کیفی و توسعه فناورانه، صرف سرمایه گذاری مجدد می‌کنند، وقتی سود اپراتورها کاهش پیدا کند، توان آنها برای سرمایه گذاری کاهش پیدا می‌کند. بدین ترتیب، ایجاد اشتغال جدید در حوزه کسب‌وکارهای نوآور به شدت تضعیف خواهد شد.  
 
کد مطلب : ۲۷۵۸۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما