۰

توصیه‌هایی به معامله‌گران رمزارز در ایران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۳
توصیه‌هایی به معامله‌گران رمزارز در ایران
توصیه‌هایی به معامله‌گران رمزارز در ایران

آی‌تی‌من-  سرهنگ علی‌محمد رجبی در این‌باره گفت: برای محافظت از رمز ارزهای دیجیتال،  لازم است که کاربران قبل از بازکردن حساب در پلتفرم دلخواهشان یک ایمیل منحصر به فرد برای استفاده در حساب خود ثبت کرده و آن ایمیل را تأیید کنند.

وی با بیان اینکه کاربران باید به یاد داشته باشند که یک رمز عبور قوی تنظیم کرده و آن را نزد خود محفوظ نگه‌دارند، گفت: همچنین به هیچ عنوان نباید ایمیل و شماره تلفن مربوط به حساب رمز ارزها را در اکانت رسانه‌های اجتماعی‌شان یا دیگر فضاها در معرض دید قرارداده و اگر به دلایلی مجبور به این کار هستند توجه داشته باشند که از یک شماره و ایمیل متفاوت برای کیف پول‌ها و صرافی‌ها استفاده کنند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا تاکید کرد:‌ همچین باید توجه داشت که کابران به هیچ عنوان نباید برنامه‌های خود را از منابع ناشناس نصب کرده و اکیدا توصیه می‌کنیم که برنامه‌ها را از مارکت‌های معتبرنصب کرده و همیشه قبل از نصب، نظرات کاربران در مورد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

در خبر دیگری در همین رابطه، رییس پلیس فتا استان مرکزی از کلاهبرداری‌های گسترده در فضای مجازی با ترفند سرمایه‌گذاری در رمزارزها خبر داد.

به گزارش تسنیم سرهنگ احسان آنقی با بیان اینکه با ترفند سرمایه‌گذاری در رمزارزها شاهد کلاهبرداری‌های گسترده در فضای مجازی هستیم، اظهار کرد: کلاهبرداران در این شیوه و شگرد، افراد را به سایت‌هایی هدایت می‌کنند که به ظاهر یک سایت معتبر هستند اما در واقع پیشینه‌ای ندارند و سایت‌های جعلی هستند.

رییس پلیس فتا استان مرکزی افزود: در اینگونه سایت‌ها، کاربری در آنها ایجاد می‌شود و کلاهبرداران با برنامه‌ریزی صورت داده، به کاربران درباره سرمایه‌گذاری در رمزارزها، اطمینان می‌دهند.

وی گفت: کاربران نیز پس از حصول اطمینان، ترغیب می‌شوند تا سرمایه‌های کلانی را در این رابطه انجام دهند اما بعد از مدت زمان کوتاهی، نام کاربری در سایت‌ها حذف شده و هیچ یک از افرادی که به عنوان سرشاخه، کاربران را به این سایت‌ها هدایت کردند، پاسخگو نخواهند بود.

این مقام انتظامی ‌به هموطنان توصیه کرد برای سرمایه‌گذاری در هر حوزه‌ای، حتماً تحقیقات کافی را انجام دهند تا خدای ناکرده سرمایه‌های آنها از دست نرود.

 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۹۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما