۰
پلیس فتا هشدار داد

گسترش بدافزار جدید در پوشش به‌روزرسانی موبایل

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۹
گسترش بدافزار جدید در پوشش به‌روزرسانی موبایل
گسترش بدافزار جدید در پوشش به‌روزرسانی موبایل

آی‌تی‌من-  سرهنگ روح الله شهبازی پور گفت: کاربران گوشی‌های تلفن همراه مراقب بدافزار جدید با عنوان بروزرسانی سیستم باشند. 
وی افزود: یک بدافزار جدید در قالب برنامه اندروید به نام System Update  گنجانده شده که با نصب آن به راحتی تمامی داده‌‌ها، پیام‌ها، عکس‌‌ها و دیگر اطلاعات گوشی‌های تلفن‌ همراه به سرقت می‌‌رود.  رییس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این بدافزار جدید و پیشرفته می‌‌تواند کنترل کامل گوشی‌های تلفن همراه را به دست گرفته و مهاجمان (هکرها) می ‌توانند تمامی داده‌های صوتی، مکالمه‌های تلفنی و تاریخچه مرورگر را مشاهده و به پیام‌های Whatsapp نیز دسترسی پیدا کنند. 

سرهنگ شهبازی پور عنوان کرد: مهاجمان (هکرها) می‌‌توانند پس از کنترل سیستم گوشی‌های تلفن همراه از راه دور دستورها را اجرا کرده و اقدام‌های مخرب روی آن انجام دهند.  وی ابراز داشت: این بدافزار جدید با اعلان System Update که به ظاهر یک هشدار بروزرسانی قانونی است اعتماد کاربران گوشی‌های تلفن همراه را جلب می کند. 

سرهنگ شهبازی پور گفت: پس از دانلود این بدافزار جدید از فروشگاه و نصب روی گوشی‌های تلفن همراه نیز مهاجمان (هکرها) می‌‌توانند از راه دور اقدام به جاسوسی، جمع ‌آوری و سرقت تمامی داده‌‌های موجود در حافظه تلفن کنند. 

وی اظهار داشت: این بدافزار جدید اطلاعات خصوصی بیشتری از قبیل نشانک‌‌های قربانی و سابقه جستجو در مرورگرهای معروف شامل Google Chrome، Mozilla Firefox و مرورگر اینترنتی سامسونگ را نیز بررسی می ‌کند. 

سرهنگ شهبازی پور افزود: این بدافزار جدید باید خارج از فروشگاه Google Play دانلود و نصب شود و به همین دلیل نیز کاربران گوشی‌های تلفن همراه برای در امان ماندن از آن در صورت اعلان System Update از دریافت این نرم‌افزار و نصب آن خودداری کنند.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۹۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما