۰

زیست بوم نوآوری و صنایع‌هایتک در ایران آماده همکاری‌های بین‌المللی است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۷
زیست بوم نوآوری و صنایع‌هایتک در ایران آماده همکاری‌های بین‌المللی است
زیست بوم نوآوری و صنایع‌هایتک در ایران آماده همکاری‌های بین‌المللی است

آی‌تی‌من-  این وبینار که در حاشیه نشست 2021 D8 داکا برگزار شد با سخنرانی محمد محفوظی هوک رییس اتاق بازرگانی و صنایع بنگلادش و رافت هیسارسکلو اغلو نائب رییس اتحادیه اتاق‌ها و بورس کالای ترکیه آغاز شد و در ادامه نمایندگانی از کشورهای ایران، مالزی، پاکستان، ترکیه، نیجریه، بنگلادش، مصر و غیره نیز به ارائه سخنرانی پرداخته و در خصوص زمینه‌ها و پتانسیل‌های همکاری‌های بین المللی راهکارهایی مطرح کردند.

افشین کلاهی رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش‎بنیان اتاق بازرگانی ایران نیز با بیان اینکه در ایران شرکت‌های فراوانی در صنایع مختلف‌هایتک مانند بایوتکنولوژی، برق، مخابرات، سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره فعال هستند، گفت: این شرکت‌ها در زیست بومی‌متشکل از دولت و بخش خصوصی فعالیت میکنند. دولت با نهادهایی مانند معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری برای ساماندهی شرکت‌های دانش بنیان و‌هایتک و صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها و استارتاپ‌ها حضور دارد. 

بخش خصوصی نیز در قالب اتاق‌های بازرگانی در زیست بوم نوآوری کشور به ایفای نقش می‌پردازند.

او به برنامه‌های حمایتی شرکت‌های‌هایتک اشاره کرد و گفت: برنامه‌های حمایتی بسیاری وجود دارد. وزارت صنعت، معدن و تجارت با برگزاری رویدادهای داخلی و بین المللی، وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات از استارتاپ‌های حوزه ICT، اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن نیز از کسب و کارهای نوپا و ایجاد مراکز نوآوری حمایت کرده و در نگاه کلان به مسئولیت‌هایشان در زیست بوم نوآوری میپردازند.

کلاهی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی به عنوان پنجره صادراتی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان افزود: با شناسایی شرکت‌هایی که پتانسیل صادراتی دارند و یکپارچه سازی حمایت‌هایی که از سوی نهادهای مختلف مثل معاونت علمی‌و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری، اتاق بازرگانی و غیره این شرکت‌ها را به سوی مبادلات بین المللی و صادرات محصولاتشان هدایت کند.

او در پایان سخنرانی پیشنهاد همکاری‌های بین المللی را در سه بخش خلاصه کرد و افزود: در کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آمادگی داریم در صورت علاقه مندی کشورها، در زمینه راه‌اندازی مراکز نوآوری و فناوری، ایجاد پایگاه صادراتی، راه‌اندازی خط تولید تحت برند محلی و همینطور ایجاد صندوق‌های مشترک خطرپذیر مشارکت کنیم.

 
مرجع : مجمع تشکل‌های دانش بنیان
کد مطلب : ۲۷۶۰۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما