۰

ارز دیجیتال دوج کوین چیست و چگونه دوج کوین بخریم؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۶
ارز دیجیتال دوج کوین چیست و چگونه دوج کوین بخریم؟
ارز دیجیتال دوج کوین چیست و چگونه دوج کوین بخریم؟

تاریخچه مختصری از دوج کوین
یکی از ارزهای دیجیتالی که در جریان صعود بیت کوین، مونتوم صعودی شدیدی را تجربه کرد دوج کوین است. دوج کوین ارز دیجیتالی است که در ابتدا از روی شوخی ساخته شد. مهندسی به نام جکسون پالمر که در شرکت ادوبی در استرالیا کار می‌کرد، از شور و هیجان مردم برای روی‌آوردن به ارزهای دیجیتال شگفت زده شده بود. وی برای تمسخر این جدیت، به فکر افتاد یک ارز دیجیتال را به عنوان یکی از جایگزین‌های بیت کوین معرفی کند.

وی نام این ارز دیجیتال را از یک میم اینترنتی معروف به نام «doge» گرفت که یک سگ از نژاد ژاپنی (Shiba Inu) است. بدین ترتیب، نام این ارز دیجیتال را دوج کوین انتخاب کرد. پالمر در توییتی به صورت طنز و کنایه آمیز نوشت که روی دوج کوین سرمایه‌گذاری کنید، دوج کوین ارز دیجیتال مهم بعدی است! برخلاف تصور پالمر، این شوخی توسط بسیاری از افراد جدی گرفته شد. حجم استقبال از این پروژه در شبکه‌های اجتماعی باعث شد که پالمر دامنه Dogecoin.com را خریداری کند.

دیری نگذشت که مهندسی به نام بیلی مارکوس از این سایت بازدید کرد، به این پروژه علاقمند شد و با پالمر تماس گرفت. در مدت کوتاهی ارز دوج کوین راه‌اندازی و عرضه شد و وب سایت آن در عرض 30 روز با بازدید یک میلیون نفری مواجه شد.

دوج کوین خیلی زود طرفدران زیادی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. به ویژه در انجمن ردیت (Reddit) یک ساب ردیت به نام r/dogecoin تشکیل شد و طرفداران دوج کوین گرد هم آمدند. اتحاد این گروه منجر به فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی شد. مانند جمع‌آوری پول برای تأمین آب پاک در کنیا و فرستادن ورزشکارانی از کشورهای محروم به مسابقات المپیک. اخبار منتشر شده در مورد این فعالیت‌های خیرخواهانه در افزایش قیمت دوج کوین بی‌تأثیر نبود. همچنین، باعث شناخته شدن و معرفی این ارز دیجیتال به جهانیان شد.

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در رشد ناگهانی قیمت دوج کوین، حمایت‌های ایلان ماسک مدیر عامل تسلا بود که با توییت‌های خود از آن حمایت می‌کند. ایلان ماسک یک بار دوج کوین را ارز دیجیتال محبوب خود خواند و حتی آن را ارز دیجیتال روی زمین نامید. این توییت‌ها و همچنین اعلام حمایت سایر سلبریتی‌ها باعث شد که قیمت دوج کوین در یک روز با رشد 1000 درصدی مواجه شود. این میزان رشد آن هم در عرض یک روز، رقم شگفت‌انگیزی است.

دوج کوین چگونه کار می‌کند؟
در حال حاضر، عرضه دوج کوین نامحدود بوده و مانند بیت کوین محدودیتی ندارد. البته، در ابتدا عرضه دوج کوین نیز محدود بود و 100 میلیارد در نظر گرفته شده بود که بعداً این تصمیم تغییر کرد. همچنین، این ارز دیجیتال روی بلاکچین لایت کوین فعالیت کرده و از الگوریتم اجماع اثبات کار بهره می‌برد. استخراج دوج کوین به دلیل استفاده از الگوریتم استخراج Scrypt نسبت به بیت کوین به انرژی کمتری نیاز دارد. در نتیجه، زمان لازم برای استخراج آن نیز بسیار کم و در حدود 1 دقیقه است.

یکی دیگر از ویژگی‌های ارز دیجیتال دوج کوین کارمزد پایین تراکنش‌های آن است. طرفداران دوج کوین در شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از محتوای تولید شده درباره این ارز دیجیتال به یکدیگر دوج کوین هدیه می‌دهند. این قابلیت‌ها باعث شده که دوج کوین علی رغم امکانات کم بسیار شبیه به ارزهای متداول باشد و به عنوان یک گزینه پرداخت در آینده در نظر گرفته شود.

به هرحال، آنچه که دوج کوین را هدایت کرده و سرپا نگه داشته است، جامعه فعال و پویای آن و همچنین برخورداری از حمایت‌های چهره‌های مشهور و از جمله ایلان ماسک است.

خرید و فروش دوج کوین
قیمت دوج کوین با افزایش خود توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. اگرچه این نوسانات قیمت در حوزه ارزهای دیجیتال همیشه وجود دارد و برای برخی ارزها بیشتر و برای برخی کمتر است. باید توجه داشت که همیشه در زمینه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مدیریت ریسک و سرمایه در نظر گرفته شود.

از جمله راه‌های خرید و فروش ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی، با توجه به شرایط تحریم، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل ایران و بازارهای معاملاتی همتابه‌همتاست. بازارهای همتابه‌همتا، بازارهای معاملاتی هستند که در آن افراد با یکدیگر معامله می‌کنند. در نتیجه می‌توانند با قیمت توافقی این کار را انجام داده و کارمزد کمتری هم پرداخت کنند.

کوین نیک مارکت؛ یک بازار معاملاتی همتا‌به‌همتا
کوین نیک مارکت یک بازار معاملاتی بدون واسطه ارز دیجیتال است. این بازار به مشتری امکان می‌دهد تا برای خرید دوج کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر، سفارش خرید یا فروش خود را با قیمت دلخواه ثبت کند. همچنین، مشتری می‌تواند از میان سفارش‌های ثبت شده موجود قیمت مورد نظر خود را انتخاب کرده و خرید و ‌فروش ارز دیجیتال مورد نظر خود را انجام دهد. برای خرید و فروش فوری نیز می‌توان از قسمت سفارش فوری اقدام کرد و مقدار ارز مورد نظر را با قیمت میانگین سفارش‌های موجود خریداری نمود.

مزایا و امکانات کوین نیک مارکت
از جمله مزایای مارکت می‌توان به قیمت کمتر، کارمزدهای پایین‌تر و امنیت معاملات اشاره کرد که کوین نیک امنیت تراکنش‌ها را تضمین می‌کند. کوین نیک مارکت به هر مشتری یک کیف پول اختصاص می‌دهد تا بتواند ارزهای دیجیتال خریداری شده را در آن نگهداری کند. این کیف پول نیمه گرم بوده و از امنیت بالایی برخوردار است. بدین ترتیب که بخش اعظم دارایی‌ها به صورت آفلاین نگهداری شده و تنها بخش اندکی از آن به صورت آنلاین در دسترس است. در نتیجه‌، دارایی‌ها از حملات هکرها در امان خواهند بود.

در حال حاضر، در کوین نیک مارکت 11 ارز دیجیتال قابل معامله است. دوج کوین، بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، بایننس کوین، لایت کوین، تتر، ترون، چین لینک، یونی سواپ، سوشی سواپ و ریپل در این بازار معامله می‌شوند. کافی است در کوین نیک مارکت ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهید. سپس، می‌توانید از امکانات آن بهره‌مند شده و از رابط کاربری ساده و کاربرپسند آن لذت ببرید. برای شروع خرید دوج کوین و هر ارز دیجیتال دیگری کافی است که به وب سایت کوین مارکت سری بزنید.

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۰۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما