۰

تمجید صندوق بین‌المللی پول از پیشرفت اقتصاد دیجیتال چین

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۶
تمجید صندوق بین‌المللی پول از پیشرفت اقتصاد دیجیتال چین
تمجید صندوق بین‌المللی پول از پیشرفت اقتصاد دیجیتال چین

آی‌تی‌من- «کریستالینا جورجیوا» روز سه شنبه در مجمع آسیایی «بوآئو» در جنوب چین به بیان سه تغییر چشمگیر جهانی پرداخت که این تغییرات شامل تحولات دیجیتالی که در جریان پاندمی‌و همه گیری بیماری کووید-۱۹ سرعت گرفته است نیز می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید سرمایه گذاری‌های هوشمندانه و گسترده عمومی‌را به ویژه در حوزه مهارت‌ها و زیرساخت‌های دیجیتالی برای ایجاد نیروی کاری قرن بیست و یکم انجام دهند، گفت: تازه ترین پیش بینی انجام شده توسط صندوق بین المللی پول حاکی از رشد ۶ درصدی اقتصاد جهان در سال جاری میلادی و رشد ۴.۴ درصدی اقتصاد دنیا در سال ۲۰۲۲ میلادی به لطف مداخلات خارق العاده صورت گرفته از سوی دولت‌ها و همچنین چشم انداز گسترش روند واکسیناسیون علیه کرونا است.

دومین تغییر عمده جهانی بر اساس اظهارات این مسوول صندوق بین المللی پول، تغییر از رکود عمیق به سمت احیا و بهبود شرایط اقتصادی عنوان شد. جورجیوا در عین حال تاکید کرد که این احیای اقتصادی را نباید امری مسلم در نظر گرفت چرا که همچنان اختلافات خطرناکی در سرنوشت اقتصادی کشورها وجود دارد و خانوارهای آسیب پذیر و شرکت‌ها تا زمان وجود بحران به حمایت ادامه دار نیاز دارند.

مدیرعامل صندوق بین المللی پول سومین تغییر عمده جهانی را رشد اقتصادی انعطاف پذیر و مبتنی بر انتشار کم کربن در پاسخ به تغییرات اقلیمی‌عنوان و از تعهد چین برای رسیدن به هدف خنثی سازی انتشار کربن تا سال ۲۰۶۰ میلادی استقبال کرد.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده از سوی صندوق بین المللی پول، یک رویکرد هماهنگ در راستای پیشرفت سبز و سازگار با محیط زیست در کنار قیمت گذاری کربن می‌تواند رشد ناخالص داخلی جهان در طول ۱۵ سال آینده را 7 دهم درصد افزایش دهد و میلیون‌ها فرصت شغلی ایجاد کند.

جورجیوا همچنین با تاکید بر اهمیت اتحاد و همبستگی بین کشورها در دنیای تغییرات گفت که با تقویت هر چه بیشتر این نوع همکاری‌های جهانی، دنیای تغییر را می‌توان به دنیای فرصت برای همه تبدیل کرد.

نشست سالانه مجمع آسیایی «بوآئو» با موضوع «تغییرات بزرگ جهان؛ تلاش مشترک جهت تقویت مدیریت جهان و پیشبرد ساخت پروژه کمربند و جاده» یکشنبه شب در استان «های‌نان» چین آغاز به‌کار کرد و قرار است تا یک اردیبهشت ادامه داشته باشد.
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۶۱۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما