کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دومین صرافی ارز دیجیتال ترکیه به علت رسوایی مالی بسته شد

تسنیم , 6 ارديبهشت 1400 ساعت 14:56

در دومین رسوایی بزرگ صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه طی هفته جاری، ناظر مالی این کشور پس از آغاز تحقیقات در مورد صرافی وبیتکوین Vebitcoin، کلیه حساب‌های بانکی این صرافی را در داخل ترکیه مسدود و کارکنان آن را دستگیر کرد.



آی‌تی‌من-   در دومین رسوایی بزرگ صرافی‌های ارز دیجیتال در ترکیه طی هفته جاری، ناظر مالی این کشور پس از آغاز تحقیقات در مورد صرافی وبیتکوینVebitcoin، کلیه حساب‌های بانکی این صرافی را در داخل ترکیه مسدود و کارکنان آن را نیز دستگیر کرده است.

مهمت نادر یاخچی، دادستان شهر موگلا در جنوب غرب ترکیه گفت: چهار مدیر و پرسنل این شرکت روز شنبه به اتهام کلاهبرداری بازداشت شدند.

این اقدام اندکی پس از آن منتشر شد کهVebitcoin ، یکی از پنج صرافی برتر ارز دیجیتال در ترکیه، با حجم گردش مالی روزانه نزدیک به 60 میلیون دلار، اعلام کرد که فعالیت‌های خود را متوقف کرده است.

صرافی وبیتکوین علت این تعطیلی را ضرورت انجام تمام مقررات و رسیدگی به ادعاها پس از مواجهه با تراکم بالای غیر منتظره عملیات مالی اعلام کرد.

هفته گذشته، بانک مرکزی ترکیه استفاده از ارزهای رمزپایه و دارایی‌های رمزنگاری شده برای خرید کالا و خدمات را ممنوع کرد. این اقدام از 30 آوریل لازم الاجرا می‌شود.
 


کد مطلب: 276174

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276174/دومین-صرافی-ارز-دیجیتال-ترکیه-علت-رسوایی-مالی-بسته

ITMen
  https://www.itmen.ir