۰

انتقال اطلاعات حساس گوشی‌های اندرویدی به برنامه‌های ثالث

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۳
انتقال اطلاعات حساس گوشی‌های اندرویدی به برنامه‌های ثالث
انتقال اطلاعات حساس گوشی‌های اندرویدی به برنامه‌های ثالث

آی‌تی‌من-  برنامه‌های کنترل کننده داده‌های فهرست تماس کاربران هم در گوشی‌های اندرویدی و هم در آیفون وجود دارند و بی توجهی گوگل موجب شده این برنامه‌ها بتوانند اطلاعات حساس شخصی افراد را استخراج کرده و به اپلیکیشن‌های ثالث انتقال دهند.

پژوهشگران AppCensus که یک استارت اپ آمریکایی است و در زمینه تحلیل رویه‌های مربوط به حریم شخصی کاربران برنامه‌های اندرویدی تخصص دارد، می‌گویند با دریافت ۲۰۰ هزار دلار از وزارت امنیت داخلی آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۱ فرایند آزمون و اعتبارسنجی اپلیکیشن‌های کنترل کننده فهرست و سوابق تماس افراد را آغاز کرده است.

بر همین اساس اطلاعات تماس گوشی‌های اندرویدی و حتی آیفون به گونه‌ای ثبت می‌شوند که برنامه‌های ثالث می‌توانند به آنها دسترسی یابند. 

اگر چه گوگل و اپل این کار را به منظور شناسایی مشکلات احتمالی و تهیه گزارش‌های تحلیلی انجام می‌دهند، اما سوءاستفاده‌های انجام شده موجب نگرانی شده است.

بسیاری برنامه‌های کنترل سخت افزاری، اپراتورهای شبکه‌های همراه و شرکای تجاری گوگل به این اطلاعات حساس دسترسی دارند و به عنوان مثال در گوشی ردمی نوت ۹ شیائومی ۵۴ اپلیکیشن می‌توانسته‌اند داده‌های مذکور را بخوانند. این رقم در گوشی گلکسی ای ۱۱ سامسونگ به ۹ برنامه می‌رسد. دامنه این سوءاستفاده در آیفون بسیار محدودتر است.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۲۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما