کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فراخوان کمیسیون‌های مصوب هیات مدیره نصر تهران، هفته آینده اعلام می‌شود

نصر تهران , 20 ارديبهشت 1400 ساعت 13:00

عضو هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و مسوول کارگروه اصلاح ساختار کمیسیون‌ها، در رابطه با گزارش فاز یک بررسی و پیشنهادات این کارگروه، توضیحاتی ارائه کرد.



آی‌تی‌من-  آیدین عدالت گفت: بر مبنای اساسنامه سازمان، در آغاز فعالیت هر دوره هیأت مدیره، لازم است در مورد کمیسیون‌ها به‌لحاظ میزن مشارکت، خروجی‌ دوره قبل، ارتباط با صنف و همچنین تطابق با روند فعلی بازار و عرصه‌های تجارت، بررسی‌هایی در کارگروه اصلاح ساختار کمیسیون‌ها انجام شود.

او ادامه داد: برهمین اساس، این کارگروه کار خود را با برگزاری جلسات و مذاکراتی با رؤسا و دبیران کمیسیون‌های دوره پنجم آغاز کرد. ادامه بررسی‌ها از طریق جمع‌آوری اطلاعات در رابطه با هدف‌گذاری و مطالبات اعضای سازمان در رسته‌های مختلف فعالیتشان، در قالب پرسش‌نامه ادامه پیدا کرد.

به گفته عدالت، برای دستیابی به اهداف مورد نظر، مدل‌های مختلفی از دسته‌بندی زیرشاخه‌های صنعت فناوری اطلاعات در دنیا بررسی شد و از این طریق، کارگروه مربوطه توانست به یک مدل مفهومی میان مدت دست یابد. پس از آن، این مدل مفهومی با واقعیات موجود و شرایط حاکم بر وضعیت فعالان صنف فاوا مطابقت یافت.

عضو هیأت مدیره نصر تهران با اشاره به اینکه گزارش فاز یک کارگروه اصلاح ساختار کمیسیون‌های دوره ششم، در جلسه اخیر هیات مدیره مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: پس از بحث و تبادل نظر اعضا در مورد پیشنهادات مطرح شده، رای‌گیری انجام شد. البته با توجه به اهمیت فعالیت کمیسیون‌های سازمان و تجمیع نظرات اعضا و پیشبرد اهداف بدنه صنف، دستور کار جلسه فوق‌العاده بعدی هیات مدیره نیز، به این موضوع اختصاص یافت.

عدالت ادامه داد: با توجه به تعدد شاخه‌های تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد ترندهای فناوری با سرعت بسیار زیاد، کارگروه مورد نظر بر این عقیده است شرایطی فراهم شود تا تک تک اعضا بتوانند خواستگاه مطالبات و دغدغه‌های خود را حداقل در یکی از کمیسیون‌های تخصصی بیابند. او تاکید کرد: طبیعتا این امر به افزایش تعداد کمیسیون‌های تخصصی و همچنین پیاده‌سازی ساز و کاری جدید برای ارتباط مستمر میان کمیسیون‌های موجود و هیات مدیره نیاز خواهد داشت، تا از این طریق نظرات و تصمیمات آنها عملی شود.
مسوول کارگروه اصلاح ساختار کمیسیون‌ها ابراز امیدواری کرد در هفته آینده فراخوان کمیسیون‌هایی که به تصویب هیات مدیره رسیده باشد، منتشر شده و در مورد فراخوان باقی کمیسیون‌ها، پس از تصمیم‌گیری نهایی در جلسات آتی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او همچنین گفت: کارگروه اصلاح ساختار کمیسیون‌ها با ارتقا و اصلاح حوزه و شرایط فعالیت کمیسیون‌های موضوعی، در تلاش است این کمیسیون‌ها محلی مشخص برای پاسخ‌گویی و رسیدگی به مسائلی باشند که اغلب اعضای صنف را درگیر می‌کند؛ مسائلی از جمله تعامل با وزارت دارایی یا سازمان تامین اجتماعی. از این طریق، کمیسیون‌های موضوعی با دعوت از نفرات موظف و غیرموظف، مسوولیت پیگیری جدی این معضلات را عهده‌دار خواهد بود.


کد مطلب: 276281

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276281/فراخوان-کمیسیون-های-مصوب-هیات-مدیره-نصر-تهران-هفته-آینده-اعلام-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir