۰

اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۸
اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا
اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا

آی‌تی‌من- شرکت کلونیال پایپ لاین روزانه ۲.۵ میلیون بشکه سوخت (بنزین، گازولین و سوخت جت) را جابه‌جا می‌کند و به عبارتی تأمین ۴۵ درصد از ذخیره سوخت ساحل شرقی آمریکا برعهده این شرکت است. اما در روزهای گذشته یک حمله سایبری کل شبکه آن را از کار انداخت و شرکت هم اکنون مشغول احیای سرویس‌های خود است.

در همین راستا وزارت فدرال حمل و نقل بیانیه‌ای اضطراری صادر کرد و طی آن در ۱۸ ایالت رانندگان حامل‌های بنزین، گازوئیل، سوخت جت و دیگر محصولات پالایشی را از برخی قوانین معاف کرده است. به این ترتیب آنها می‌توانند ساعات بیشتری فعالیت کنند و هرگونه کمبود سوخت مربوط به قطعی سرویس خط لوله را پوشش دهند.

با اعلام وضعیت اضطراری، سوخت به جای خط لوله از طریق جاده جابهجا می‌شود. این ایالت‌ها عبارتند از آلاباما، آرکانزاس، ناحیه کلمبیا، دلاور، فلوریدا، جورجیا، کنتاکی، لوئیزیانا، مریلند، می‌سی سی پی، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، کارولینای جنوبی، تنسی، تگزاس و ویرجینیا. به گفته کارشناسان قیمت سوخت احتمالاً 2 تا 3 درصد افزایش خواهد یافت، اما اگر وضعیت قطع سرویس شبکه این شرکت مدت زمان طولانی‌تری ادامه یابد، تأثیر آن بسیار بدتر خواهد بود.

هنوز به طور رسمی ‌اعلام نشده این حمله توسط چه گروهی انجام شده است. اما به گفته یکی از مقامات گروه هکری «دارک ساید» یکی از مظنونین این پرونده است. 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۶۲۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما