کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باج‌گیری موفق هکرها از شبکه توزیع سوخت در آمریکا

فارس , 25 ارديبهشت 1400 ساعت 17:46

مقامات آمریکایی اعلام کردند: شرکت کلونیال 5 میلیون دلار به هکرهایی که سامانه‌های این شرکت را از دسترس خارج کرده بودند باج پرداخت کرده است.



آی‌تی‌من-  یک مقام آگاه آمریکایی اعلام کرد که شرکت کلونیال 5 میلیون دلار به هکرهایی که سامانه‌های این شرکت را از دسترس خارج و توزیع سوخت در مناطق جنوبی و شرقی آمریکا را مختل کرده بودند باج پرداخت کرده است. البته اخبار مربوط به پرداخت این باج نخستین بار توسط شبکه خبری بلومبرگ منتشر شد و این مقام آمریکایی درباره این که چگونه و در چه زمانی این مبلغ پرداخت شده است، اطلاعات بیشتری نداده است.

شرکت کلونیال بزرگ‌ترین شبکه خط لوله توزیع سوخت در آمریکا را با طول حدود 8800 کیلومتر در اختیار دارد و جمعه هفته پیش گفته بود که مورد حمله هکرها قرار گرفته است و هر 4 خط لوله اصلی این شرکت از دسترس خارج شده است. در پی این مسأله هزاران پمپ بنزین در آمریکا دیگر سوختی برای فروش به مردم نداشته و قیمت بنزین نیز در این کشور افزایش یافت.

به طور کلی اداره تحقیقات فدرال آمریکا یا همان FBI موافق پرداخت باج از سوی شرکت‌های آمریکایی به هکرها نیست اما این مسأله را ممنوع هم نکرده و شرکت‌های آمریکایی می‌توانند باج هکرها را پرداخت کنند. دلیل مخالفت FBI با این مسأله این است که تضمینی وجود ندارد که این اقدام مؤثر واقع شده و حتی ممکن است هکرها را تشویق کند تا به دیگر شرکت‌ها هم حمله کند.

 


کد مطلب: 276319

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276319/باج-گیری-موفق-هکرها-شبکه-توزیع-سوخت-آمریکا

ITMen
  https://www.itmen.ir