کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

این مرد استرالیایی می‌گوید خالق بیت‌کوین است

26 ارديبهشت 1400 ساعت 10:59

یک متخصص استرالیایی علوم کامپیوتری که مدعی است بیت‌کوین را او خلق کرده، به منظور تملک 7.25 میلیارد دلار بیت‌کوین شکایتی را در دادگاه مطرح کرده است.



آی‌تی‌من- کریگ رایت، در این پرونده خواستار آن شده که 16 توسعه دهنده رمزارز بیت کوین به او اجازه دهند که نزدیک به 111 هزار بیت کوین را از دو آدرس دیجیتال که او کلید خصوصی‌اش را در اختیار ندارد، بازیابی کند. هر چند دادگاه عالی لندن به سرعت این ادعا را جعلی دانسته است. رایت مدعی است که او کلید رمزنگاری شده این دوآدرس را به دلیل هک شبکه کامپیوتری خانگی‌اش در فوریه 2020 از دست داده است. پلیس در حال تحقیق در این زمینه است. وی از سال 2016 تا کنون ادعا می‌کند که او سفیدنامه (وایت پیپر) بیت‌کوین را تحت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو نوشته است. 

این متخصص کامپیوتر استرالیایی که به اوتیسم نیز مبتلاست، به همراه همسر و دو تا از سه دخترش در انگلستان زندگی می‌کند.

رایت در شکایت خود مدعی شده که توسعه دهندگان رمزارز، به وظیفه خود در جهت تامین منافع او به عنوان مالک قانونی بیت‌کوین، عمل نکرده‌‌اند.

پل فرگوسن، از شرکای شرکت حقوقی آنتیر که وکالت رایت را بر عهده دارد، گفت: موکل ما تاکید دارد که بیت‌کوین را به منظور عمل تحت قوانین موجود خلق کرده و در صورت گم شدن یا سرقت، درصورتی که مالک قانونی رمزارزها اثبات شود، توسعه دهندگان موظفند که از بازگشت دارایی‌ها به فرد متضرر، اطمینان حاصل کنند.

رایت در این پرونده، علیه توسعه دهندگان چهار شبکه بیت‌کوین ساتوشی ویژن (BSV)، بیت کوین کور (BTC)، بیت‌کوین کش (BCH) و بیت‌کوین کش ای‌‌بی‌سی (ABC) در اروپا، آمریکا، نیوزیلند، استرالیا و ژاپن طرح دعوا کرده است.
 


کد مطلب: 276324

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276324/این-مرد-استرالیایی-می-گوید-خالق-بیت-کوین

ITMen
  https://www.itmen.ir