۰

مرور قیمت گوشی‌های آیفون در بازار

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۷
مرور قیمت گوشی‌های آیفون در بازار
مرور قیمت گوشی‌های آیفون در بازار

آی‌تی‌من- این در حالی است که در روزهای گذشته، قیمت‌ها در بازار موبایل تحت تاثیر نرخ ارز، روند افزایشی دنبال می‌کند.

سال گذشته بالا رفتن نرخ ارز باعث شد تا قیمت‌ها به شکل غیرقابل باوری روند صعودی به خود بگیرد و شاهد رسیدن قیمت برخی گوشی‌های آیفون اپل حتی به ۶۰ میلیون تومان هم بودیم. اما روند کاهش قیمت خیلی کند بود تا آنجا که چند ماه طول کشید تا بازار به ثبات نسبی رسید؛ البته منظور از ثبات کاهش چشمگیر قیمت‌ها نبود بلکه قیمت گوشی‌های پرچمدار و بالا رده در همه برندها بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان تثبیت شد.

قیمت گوشی‌های آیفون که به حدود ۶۰ میلیون تومان رسید و بعدها روی ۵۰ میلیون ثابت شد، حالا به ۴۵ میلیون تومان رسیده و قیمت گوشی‌های این برند که حدود ۴۵ میلیون تومان بود حالا به ۳۴ میلیون تومان کاهش یافته که به این ترتیب حدود ۱۰ میلیون تومان افت قیمت داشته است.

به این ترتیب قیمت نسخه‌های مختلف سری آيفون، از آيفون ۱۲ تا ۱۲ پرو و پرومکس، از ۲۵ تا ۳۴ میلیون تومان در بازار موجود است. حتی قیمت آی‌پدها، ساعت‌ها و هدفون‌های اپل نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شده‌ است. البته اکنون قیمت برخی محصولات خاص مانند گوشی‌های آیفون به نسبت آخرین ماه‌های سال 99، ارزان‌تر شده به طوری که گوشی آیفون 12 پرو 512 گیگابایت به عنوان گران‌ترین محصول این برند در بازار ایران با قیمت رسمی 44 میلیون و 150 هزار تومان به فروش می‌رسد.

این در حالی است که برخی فروشندگان به سبب گارانتی و خدمات پس از فروش اقدام به عرضه محصولات آیفون با قیمت‌های متفاوت می کنند به گونه‌ای که گوشی موبایل اپل آیفون 12 پرو مکس 512 گیگابایت با قیمتی بین 42 میلیون و 599 هزار تومان تا 49 میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

گوشی آیفون 11 پرو مکس 512 گیگابایت نیز قیمتی بین 39 تا 47 میلیون و 600 هزار تومان دارد.

ارزان‌ترین محصول در لیست مورد بررسی، گوشی موبایل اپل آیفون 11 پرو مکس 256 گیگابایت است که آن را می‌توان با قیمتی بین 27 میلیون و 498 هزار تومان تا 40 میلیون و 200 هزار تومان خریداری کرد.

با توجه به نوسان قیمت ارز در این روزها نمی‌توان خیلی پیش بینی دقیقی درباره قیمت گوشی داشت؛ بر این اساس امکان بالا رفتن قیمت گوشی طی روزهای آینده نیز زیاد است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۳۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما