۰

ایالات آمریکا، به طور مستقل برای اینترنت قانون می‌نویسند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
ایالات آمریکا، به طور مستقل برای اینترنت قانون می‌نویسند
ایالات آمریکا، به طور مستقل برای اینترنت قانون می‌نویسند

آی‌تی‌من- بر اساس لایحه قانونی که در فلوریدا مطرح است، رسانه‌های خبری می‌توانند از فیس‌بوک و توییتر بابت استفاده از محتوای‌شان شکایت کنند.

از سوی دیگر، شهروندان آرکانزاس که از آمازون خرید می‌کنند قادر خواهند بود که اطلاعات تماس فروشندگان شخص ثالث را مشاهده کنند. در حالی که در خارج از این ایالت، چنین الزامی برای آمازون وجود ندارد.

همچنین افراد مقیم در ویرجینیا، می‌توانند از گوگل و فیس‌بوک بخواهند که داده‌های شخصی آنان را نفروشند و اگر شرکت‌ها از این قانون پیروی نکنند، ایالت آنها را تعقیب قضایی می‌کند.

این اقدامات، نتیجه تصمیم ایالت‌های مذکور برای کنترل قدرت و نفوذ شرکت‌های بزرگ فناوری است.

در شش ماه گذشته، ایالت‌های ویرجینیا، آرکانزاس، فلوریدا و مریلند، از جمله 38 ایالتی بودند که بیش از یکصد لایحه برای محافظت از داده‌های شهروندان، مقررات گذاری برای آزادی بیان و تشویق به رقابت در فناوری ارایه کردند.

فقط در زمینه حریم خصوصی آنلاین، 27 لایحه قانونی در سال 2021 ارایه شده که این میزان در سال 2018 میلادی فقط دو لایحه بوده است.

البته تا کنون فقط چهار پنج لایحه به قانون تبدیل شده است؛ اما این رشد تعداد لوایح نشان می‌دهد که ایالات آمریکا، دیگر نمی‌خواهند در زمینه مقررات گذاری در زمینه اینترنت منفعل باشند؛ به ویژه با توجه به اینکه دولت و کنگره در این زمینه کند عمل می‌کنند.

در  حالی که کنگره آمریکا در سال‌های اخیر جلسات استماع و گزارش‌های متعددی در رابطه با محدودسازی قدرت شرکت‌های آمازون، گوگل، اپل و فیس‌بوک داشته است، قانون گذاران فقط یک لایحه در این زمینه را تصویب کرده‌اند که به موجب آن، غول‌های شبکه‌های اجتماعی در زمینه تسهیل قاچاق جنسی، مسوولیت بیشتری متوجه خود می‌بینند.

البته قانون‌گذاری ایالتی منتقدانی هم دارد. آنها می‌گویند که اجرای وصله‌پینه‌ای مقررات، نه تنها موجب می‌شود که شرکت‌های بزرگ، راه فرار از قانون را پیدا کنند، بلکه موجب سردرگمی مصرف‌کنندگان نیز می‌شود.
کد مطلب : ۲۷۶۳۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما