کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجوزی برای معاملات ارزهای دیجیتال صادر نشده است

پلیس: کسی پاسخگوی مالباختگان رمزارز نخواهد بود

مهر , 28 ارديبهشت 1400 ساعت 14:02

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: هنوز مجوزی برای معاملات ارزهای دیجیتال در کشور صادر نشده است البته برخی صرافی‌ها به دنبال هدفمند و قانونمند کردن این کار هستند.



آی‌تی‌من-  سرهنگ علی ولیپور گودرزی رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پلیس امنیت اقتصادی هرچند نوپا است اما تأثیرگذاری بالایی در جامعه داشته است.

وی با بیان اقدامات ماه‌های گذشته این پلیس افزود: در سال گذشته ۳۲ میلیون و ۲۳۰ هزار انواع کالای قاچاق، ۲ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی کشف و بیش از ۵ هزار و ۲۰ نفر متهم کالای قاچاق مستند با کالای قاچاق دستگیر شده‌اند.

ولیپور گودرزی گفت: ۴۰۰ دستگاه خودرو توقیف و بیش از ۵ هزار پرونده قضایی تشکیل و متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

افزایش ۸۰ درصدی کشفیات در سال ۹۹
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کشفیات ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ساماندهی و کنترل مستمر بنگاه‌ها و باراندازها، رصد و پایش الکترونیکی محموله‌های جاده‌ای، راه‌اندازی پلیس گمرک و… از اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی در سال ۱۴۰۰ است.

ولیپور گودرزی افزود: پلیس گمرک در استان‌های هدف راه‌اندازی شده اما تصمیم داریم در اولین فرصت پلیس گمرک در امسال در تهران راه‌اندازی شود. البته تمامی‌کارهای راه‌اندازی این پلیس انجام شده و منتظر تحویل مکان آن از سوی گمرک هستیم.

تشکیل پرونده برای ۱۰ نفر در حوزه رمز ارزها
وی با بیان اینکه هموطنان باید برای خرید و فروش رمز ارزها به صرافی‌هایی مراجعه کنند که بانک مرکزی آنها را تعیین کرده و عملاً مجوزی برای این کار صادر نشده است، اظهار کرد: استخراج بیت‌کوین غیرقانونی است و با افرادی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: از ابتدای سال جاری در تهران، برای ۱۰ نفر به دلیل استخراج غیرقانونی بیت‌کوین پرونده تشکیل شده، این افراد این کار را در مزارع یا ساختمانهای مسکونی انجام می‌دادند.
وی گفت: هر کاری باید ضمانت اجرایی داشته باشد، در بازار سرمایه کشور خودمان، اگر تخلفی روی دهد، آن تخلف قابل پیگیری است، یکی از موضوعات پیگیری شده توسط ما رصد بازار سرمایه بوده و احقاق حق در این رابطه انجام می‌شود اما مبنای معاملات ارز دیجیتال در خارج از کشور است.
این مقام انتظامی ادامه داد: ممکن است سرمایه‌گذاران در این حوزه، در مدت کوتاهی سودی کنند اما احتمال از دست رفتن مال آنها نیز زیاد است.
گودرزی گفت: توصیه می‌کنیم هموطنان به دلیل عدم اشراف موجود، در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری نکنند، از هموطنان می‌خواهیم پول‌های خود را در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمز ارزها ندارند اما تعدادی از صرافی‌ها با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دهند اما هنوز مجوزی برای معاملات ارزهای دیجیتال در کشور صادر نشده است البته به دنبال هدفمند و قانونمند کردن این کار هستند.

وی عنوان کرد: اگر فردی در این بازارها، سرمایه خود را از دست دهد، کسی پاسخگو نیست و ضمانت اجرایی ندارند.

 


کد مطلب: 276349

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276349/پلیس-کسی-پاسخگوی-مالباختگان-رمزارز-نخواهد

ITMen
  https://www.itmen.ir