۰
اینوتکس 2021 با حضور 1800 شرکت کلید خورد

آغاز رقابت فناورانه استارتاپ‌ها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۲
آغاز رقابت فناورانه استارتاپ‌ها
آغاز رقابت فناورانه استارتاپ‌ها

آی‌تی‌من-  نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2021 مهمترین رویداد نوآوری کشور به شمار می‌رود که  با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به میزبانی ناحیه نوآوری پردیس، بستری برای حضور فعالان و علاقمندان حوزه فناوری و نوآوری از سایر کشورها برای آشنایی با توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری ایران شده است.

این نمایشگاه از دیروز به مدت 4 روز، محل رقابت‌ها و تبادل توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، کسب‌وکارهای نوپا، شتابدهنده ها و مراکز نوآوری، صاحبان سرمایه و ایده خواهد بود.

در اینوتکس 2021 بیش از 300 غرفه حضوری و مجازی به معرفی جدیدترین محصولات و خدمات فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور می‌پردازند.

طی ۹ دوره برگزاری این رویداد، اینوتکس  به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش فنی و تکنولوژی و نیز مشارکت میان شرکت‌ها و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی تبدیل شده است.

بر اساس آمارها در طول این مدت، مجموعا بیش از ۱۸۵۰ شرکت و استارت‌آپ ایرانی و خارجی به عنوان غرفه دار در این نمایشگاه حضور داشته و بیش از ۶۰ هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

در دهمین دوره نمایشگاه، اینوتکس بیش از ۳۰۰ استارت آپ، شرکت فناور و دانش بنیان، شتابدهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری و... به ارائه جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه خود به بیش از ۲۰ هزار نفر بازدیدکننده حضوری و آنلاین خواهند پرداخت.

اینوتکس تنها یک نمایشگاه نیست؛ بلکه هر ساله به منظور توسعه مشارکت و همکاری‌های فناورانه، تشویق جوانان به کارآفرینی و نیز فرهنگ سازی سرمایه گذاری در حوزه‌های نوآورانه، رویدادها و بخش‌های جانبی متعددی در کنار این نمایشگاه برگزار می‌شود.

استیج عمومی اینوتکس از جمله بخش‌های جانبی ابن رویداد است که بیش از ۳۰ ساعت سخنرانی، پنل و گفتگو با موضوع فرهنگ سازی کارآفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جوانان با معرفی نمونه‌های موفق ارائه می‌شود.

در بخش استیج تخصصی اینوتکس (ایستگاه آینده) بیش از ۳۰ ساعت محتوا شامل سخنرانی و پنل با موضوع بررسی مهمترین روندهای نوآوری در دنیا شامل پنج حوزه “کلان داده‌ها”، “ظهور NBIC”، “اینترنت اشیاء”، “رایانش ابری” و “هوش مصنوعی” به مخاطبان خود عرضه می‌کند.

  برگزاری رویدادهای متنوع
این نمایشگاه میزبان رویدادهای جنبی و تکمیلی گوناگونی نیز خواهد بود، به طوری که ضمن برگزاری نمایشگاه، رویدادهای متنوعی نیز برگزار می‌شد که بخشی از این رویداد امروز آغاز به کار کرده اند.

رویداد استیج اینوتکس شاهد پنل ها و سخنرانی های جذابی پیرامون کسب و کارهای نوآوری با محورهایی همچون «تفکر خلاق و تفکر کارآفرین»، «رهبری و ایجاد تغییر در پارادایم های ذهنی»، «ساخت یک اقتصاد موفق در کشور»، «محیط زیست و توسعه پایدار» و «چالش‌های زیست بوم نوآوری» است.

بخشی دیگر از نمایشگاه اینوتکس، نگاه به آینده است در این رویداد، متخصصان فناوری درباره روزآمدترین فناوری‌های دنیا مانند بلاک‌چین، فناوری های همگرا، «کلان داده، هوش مصنوعی و رایانش ابری به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.

4 رویداد معرفی نیازهای فناوری صنایع نیز برگزار خواهد شد که طی آن صنایع فولاد، صنعت حوزه مالی و دیجیتال، صنعت تجهیزات پزشکی و صنعت درودگری و مبلمان به تشریح نیازهای فناوری خود به فناوران و مخترعین و شرکت های دانش‌بنیان خواهند پرداخت.

همچنین فضایی برای بازی‌های مقدماتی در نمایشگاه اینوتکس درنظر گرفته شده و بازی‌های نهایی نیز در استیج اینوتکس، پرشور و نشاط برگزار می شود.

 رقابت استارتاپ‌ها
در بخش رقابت استارتاپ‌های دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری حضور 12 استارتاپ از 6 شهر مختلف را شاهد هستیم و تلاش خواهند کرد با ارائه ای جذاب و دفاع از کسب و کار خود، نظر داوران را به خود جلب کنند و برنده جایزه تیم اول شوند. در کافه سرمایه نیز ده ها استارتاپ و سرمایه گذار، نزدیک به 300 جلسه سرمایه گذاری را برگزار خواهند کرد.

پاویون زنان پیشگام، اینوتکس آکادمی، تجربه فناوری، زنگ تفریح اینوتکس، تور بازدید از شرکت‌های مستقر در پارک، بخش مختص نوجوانان، نشست شرکت های دانش‌بنیان با فراکسیون دانشگاهیان مجلس، هاب رسانه، بخش مشاوره و رونمایی از محصولات و خدمات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، بخش‌های مختلف دیگر این رویداد است.

در بخش کافه سرمایه اینوتکس نیز اقدام به برگزاری مجموعه جلسات سرمایه گذاری بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه گذاران خواهد شد.

برنامه پنجم اینوتکس، رویداد اینوجوان است که طی آن کارگاه‌های تفکر خلاق و حل مسئله برای نوجوانان همراه با بازی و سرگرمی برگزار خواهد شد.

برگزاری اولین دوره مسابقات استارکاپ از دیگر بخش‌های اینوتکس است. استارکاپ یک جام بازی‌های رایانه‌ای در دو رشته PES20 و FIFA20 است که استارت آپ‌ها درقالب تیم‌های دو نفره در مسابقات شرکت می کنند.

این جام طی نمایشگاه اینوتکس، از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

اینوتکس 2021، 28 تا 31 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 18 در محل پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میزبان فعالان زیست‌بوم نوآوری و علاقمندانی از ایران و سایر کشورها خواهد بود.

بازدیدکنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، به سایت رویداد اینوتکس 2021 مراجعه کنند.

 حضور ۴۵ سرمایه گذار در اینوتکس دهم
مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس دیروز صبح با حضور سفرای کشورهای استرالیا، بلغارستان، رومانی، بولیوی، مکزیک، یمن و بنگلادش برگزار شد.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۱ در مراسم افتتاحیه از حضور ۴۵ سرمایه گذار در این رویداد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود میزان سرمایه گذاری در این رویداد بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان شود.

سجاد فشمی در حاشیه نمایشگاه اینوتکس فناوری۲۰۲۱ با بیان اینکه امسال در پارک پردیس ۴۰۰شرکت و استارت آپ و شرکت فناور به ارائه دستاوردهای خود در اینوتکس ۲۰۲۱می پردازند، گفت: در کنار بخش نمایشگاهی بیش ‌از ۲۰رویداد مختلف تجاری و ترویجی برگزار می شود.

سجاد فشمی ادامه داد: در کنار بخش نمایشگاهی بیش‌از ۲۰ رویداد مختلف تجاری و ترویجی برگزار می‌شود، به گونه‌ای که در حال حاضر رویداد “رویورز پیچ” فولاد در حال برگزاری است.

فشمی خاطر نشان کرد: در این رویداد، صنعت فولاد نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های فناور حاضر در اینوتکس ارائه می‌کنند و بعد از این جلسه، جلسات B2B میان شرکت‌ها و بخش صنایع فولاد برقرار می‌شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس اضافه کرد: به غیر از برنامه‌های ارائه نیازهای فناورانه صنایع که در طی این رویداد برگزار می‌شود، رویداد کافه سرمایه برگزار خواهد شد و امسال سرمایه‌گذارانی از کشور ترکیه در این بخش حضور دارند و تا کنون برگزاری ۳۰۰جلسه سرمایه گذاری با شرکت‌های ترکیه برنامه‌ریزی شده است.

وی ارائه سخنرانی و پنل‌های استیج را از دیگر برنامه‌های بخش استیج اینوتکس دانست و یادآور شد: در این بخش چالش‌های حوزه‌های  اقتصادی، مشکلات تحریم ها، جهانی شدن کسب و کارها و بررسی چالش‌های زیست بوم کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

فشمی با اشاره به بخش سخنرانی و تحلیل‌های بخش “نکستیشن” رویداد اینوتکس گفت: در این بخش حوزه‌های تخصصی اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، بلاکچین مورد بررسی قرار می‌گیرد، ضمن آنکه فیلم‌های مستند از فیلمسازان خارجی که در مورد این تکنولوژی‌ها در سال ۲۰۲۰ ساخته شده، اکران خواهد شد. سازنده مستند در این برنامه حضور دارد.

به گفته وی، در نمایشگاه هر شرکت و استارت آپی که نوآوری خاصی در هر حوزه فناوری دارا باشد، در این رویداد حضور دارد.

دبیر اجرایی اینوتکس ۲۰۲۱ با بیان اینکه همزمان با افتتاحیه این رویداد سه تفاهم نامه مشترک رونمایی خواهد شد و هر روز هم رونمایی‌هایی خواهیم داشت، ادامه داد: این رونمایی‌ها شامل خدمات و محصولات می‌شود و امروز نیز یکی از محصولات فناورانه یکی از شرکت‌های فناور رونمایی خواهد شد.

 سرمایه گذاری ۱۸ میلیاردی روی شرکت‌ها
فشمی با اشاره به میزان سرمایه گذاری در این رویداد ادامه داد: در اینوتکس سال گذشته در بخش کافه سرمایه ۱۸میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان روی استارت آپها سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود این سرمایه گذاری در اینوتکس امسال به بیش از۲۰ میلیارد تومان برسد، گفت: در این رویداد ۷ شرکت سرمایه گذاری ترکیه در اینوتکس امسال حضور دارند که به صورت آنلاین با این رویداد در تماس هستند، اما سرمایه گذاران ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: ۳۵شرکت سرمایه گذار ایرانی در بخش کافه سرمایه و ۱۰شرکت در بخش نمایشگاهی حضور دارند. درکل ۴۵ شرکت حضور دارند.
 
کد مطلب : ۲۷۶۳۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما