کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاربرد فناوری‌های دیجیتال در صنایع معدنی توسعه می یابد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , 1 خرداد 1400 ساعت 19:46

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی از برگزاری نخستین رویداد تخصصی صنایع معدنی حمایت می‌کند تا نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها به حوزه معدن و صنایع معدنی ورود کنند



آی‌تی‌من- نخستین هکاتون صنایع معدنی (رویداد تخصصی حوزه معدن) برگزار می‌شود. این رویداد که توسط یکی از شتابدهنده ها و مرکز نوآوری کشور برگزار می‌شود به دنبال ارتقای کارایی نیروی انسانی و توسعه فناوری‌های دیجیتال این حوزه است.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری نخستین هکاتون صنایع معدنی حمایت می‌کند تا با این کار نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها به حوزه معدن و صنایع معدنی ورود کند.

هدف از برگزاری این رویداد، ایجاد فضایی برای «توسعه استفاده از فناوری اینترنت اشیا، یادگیری ماشینی و واقعیت مجازی در معادن و صنایع معدنی» است. در همین حال توسعه و ایجاد نرم‌افزارها و سیستم پردازش داده‌های معدنی آنلاین و آفلاین، توسعه فناوری‌های خودکار و کنترل از راه دور در مدیریت بخش‌های مختلف معدنی و صنایع معدنی و افزایش امنیت و بهبود کارایی نیروی انسانی تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع معدنی با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال از دیگر اهداف این رویداد هستند.

مخاطبان این رویداد «فعالان و علاقه مندان به حوزه برنامه نویسی»، «فعالان و علاقه مندان به حوزه صنایع معدنی»، «افراد علاقه مند به حوزه کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار» و «افراد دارای ایده در حوزه تحول دیجیتال و هوشمند سازی صنایع معدنی» هستند.

هکاتون رویدادی است که در آن جمعی از برنامه نویسان، طراحان گرافیک، مدیران پروژه و طراحان واسط کاربری که درگیر توسعه نرم افزار هستند برای رسیدن به هدف خاصی دورهم جمع می‌شوند. در اکثر موارد، هکاتون‌ها با هدف ایجاد یک نرم افزار کاربردی و مفید رخ می‌دهند.

هکاتون فرصتی است که شرکت‌ها و صنایع به واسطه آن می‌توانند یک رویداد طوفان فکری ایجاد کنند که در آن راه حل های ممکن را مورد بررسی قرار داده و صاحبان ایده را آموزش دهند، و در نهایت از تخصص دیجیتال آنها برای مشکلات واقعی صنعت بهره مند شوند.

فناوری‌های دیجیتال، تجزیه و تحلیل داده‌ها و اتوماسیون همراه با یکپارچه سازی، فرصت‌های هیجان انگیزی برای صنعت معدن ایجاد کرده اند. این فناوری‌ها کمک شایانی به بهبود نتایج ایمنی و محیطی، افزایش بهره وری، ارتقا چرخه زندگی تجهیزات، کاهش ریسک اکتشاف و غیره می‌کنند.

مهلت ثبت‌نام در این رویداد که با هدف به کارگیری فناوری‌های نوظهور در صنایع معدنی و حرکت صنعت به سمت تحول دیجیتال برگزار می‌شود تا ۱۹ خردادماه سال جاری است.


 


کد مطلب: 276385

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276385/کاربرد-فناوری-های-دیجیتال-صنایع-معدنی-توسعه-می-یابد

ITMen
  https://www.itmen.ir