کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان:

شرکت‌های خلاق برای ثبت دارایی‌ها تسهیلات می‌گیرند 

معاونت علمی , 1 خرداد 1400 ساعت 18:32

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق از تعلق تسهیلات به شرکت‌های خلاق برای ثبت دارایی‌ها خبر داد.



آی‌تی‌من- ارزش‌گذاری دارایی‌های معنوی یکی از مشکلاتی که شرکت‌های خلاق با آن مواجه هستند. این موضوع که یک اختراع، یک برند، یک ایده خلاقانه دارای چه مقدار ارزش مالی است، از مسائلی است که بحث‌های فراوانی حول آن صورت گرفته است. در این راستا ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق تسهیلاتی را در نظر گرفته است.

پرویز کرمی دبیر این ستاد گفت: ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق بسته خدمتی ارزشگذاری دارایی‌ها را توسعه بخشیده و به فرایند ارزشگذاری و ثبت دارایی‌ها با کمک مالی مستقیم کمک کرده است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: برای استاندارد کردن فرآیندهای شناسایی، محاسبه ارزش و ثبت دارایی‌های کسب و کارهای خلاق، ستاد از ارزش‌گذاری فناوری و کسب و کارهای نوآورانه در صنایع نرم و خلاق حمایت خواهد کرد. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ۷۰ درصد هزینه‌های فرایند ارزش‌گذاری را تقبل می‌کند. سقف این کمک  ۲۵ میلیون تومان است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با اشاره به اهمیت ارزش‌گذاری، افزود: این موضوع همچنین تقویت نقدینگی در حوزه صنایع نرم و خلاق را نیز به دنبال دارد، زیرا با معلوم شدن ارزش دارایی‌های معنوی، فرهنگی و خلاق، فرایند جریان نقدینگی تسهیل می‌یابد.

کرمی همچنین بیان کرد: بر اساس شیوه نامه مندرج در سامانه، این خدمت علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، مشمول شرکت های خلاق نیز شده است. همچنین شرکت‌ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق تماس بگیرند.

 


کد مطلب: 276386

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276386/شرکت-های-خلاق-ثبت-دارایی-ها-تسهیلات-می-گیرند

ITMen
  https://www.itmen.ir