۰

شیوه‌های پرداخت و تسویه کرایه در تپسی

تاریخ انتشار
شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۴۸
شیوه‌های پرداخت و تسویه کرایه در تپسی
شیوه‌های پرداخت و تسویه کرایه در تپسی
  
تنوع شیوه‌های پرداخت هزینه سفر در تپسی برای مسافران و تسویه برای رانندگان باعث شده است که مطابق با سلیقه و نیاز همه مسافران و رانندگان، راهکارهایی برای انجام تراکنش‌های مالی وجود داشته باشد و این چالش‌ها تا حد زیادی حل شوند.
 
مسافران تپسی می‌توانند از طریق دو روش پرداخت نقدی و آنلاین هزینه سفر خود را پرداخت کنند. در روش پرداخت آنلاین نیز دو روش پرداخت مستقیم و پرداخت اعتباری کرایه سفر پیش روی مسافران قرار داد. در روش اول، مسافر می‌تواند در هنگام سفر با استفاده از کارت بانکی که رمز دوم اینترنتی آن فعال است، کرایه سفر را به صورت آنلاین از طریق درگاه بانکی پرداخت کند.
 
مسافران همچنین می‌توانند با استفاده از روش پرداخت اعتباری، اعتبار حساب تپسی خود را به میزان مورد نظرشان شارژ کنند. پس از پایان سفر، در صورت انتخاب گزینه پرداخت اعتباری هزینه سفر، مبلغ کرایه به صورت خودکار از حساب مسافر کسر و به حساب راننده واریز می‌شود. مزیت این روش در این است که می‌تواند تعداد تراکنش‌های بانکی را کاهش دهد و در شرایطی مثل قطعی دسترسی به اینترنت یا وجود اختلال در درگاه‌های پرداخت بانکی، چالش پرداخت کرایه را حل کند.
 
رانندگان تپسی هم می‌توانند به دو روش «تسویه روزانه» و «تسویه در لحظه» درآمد حاصل از سفرهایی را که به صورت اعتباری پرداخت شده است را دریافت کنند.
 
در صورت انتخاب روش تسویه روزانه در حساب کاربری نرم‌افزار سفیران، درآمد حاصل از کارکرد رانندگان تپسی روزی یک بار به حساب آن‌ها واریز می‌شود.
 
رانندگانی که حساب یکی از بانک‌های ملی، پاسارگاد، سامان، ملت، صادرات و تجارت را برای تسویه درآمدشان به تپسی معرفی کنند، علاوه بر این که تسویه روزانه درآمدشان حتی در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی انجام می‌شود، می‌توانند از شیوه تسویه در لحظه نیز استفاده کنند. رانندگان تپسی با انتخاب این گزینه در حساب کاربری نرم‌افزار سفیران می‌توانند تا ۵ بار در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته، حتی روزهای تعطیل رسمی، درآمد حاصل از سفرهایشان را به حساب خود منتقل کنند.
 
تپسی اولین تاکسی اینترنتی بوده است که امکان «تسویه در لحظه» را دو سال پیش برای رانندگان خود فراهم کرده تا چالش روش پرداخت هزینه سفر میان مسافر و راننده را برطرف کند. تا پیش از این، علی‌رغم وجود امکان پرداخت اعتباری و ترجیح مسافر برای استفاده از این روش، بسیاری از رانندگان ترجیح می‌دادند پرداخت کرایه به صورت نقدی یا کارت به کارت انجام شود تا در لحظه به درآمدشان دسترسی داشته باشند. با اضافه شدن این امکان، هم مسافر می‌تواند هزینه سفر را اعتباری پرداخت کند و هم راننده، می‌تواند هر لحظه که بخواهد، اعتبار را به حساب خود منتقل کند. در حال حاضر امکان استفاده از روش تسویه در لحظه برای بیش از ۷۰ درصد رانندگان تپسی فراهم است و باقی رانندگان هم می‌توانند با معرفی حساب در یکی از بانک‌های بانک‌های ملی، پاسارگاد، سامان، ملت، صادرات و تجارت از این روش بهره‌مند شوند.
 
انتخاب شیوه پرداخت هزینه سفر در تپسی کاملا در اختیار مسافر است؛ با این حال پیشنهاد تپسی استفاده از پرداخت اعتباری را پیشنهاد می‌کند تا پرداخت هزینه سفر سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود.
 
 

 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۴۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما