۰
در نشست مشترک مدیران نصر تهران و سازمان فاوای شهرداری اعلام شد

اولین گواهی‌نامه‎‌‎ رتبه‌‎بندی مرکز داده به زودی اهدا خواهد شد  

دعوت نصر تهران از سازمان فاوای شهرداری برای حضور در نمایشگاه الکامپ 2021
تاریخ انتشار
شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۹
اولین گواهی‌نامه‎‌‎ رتبه‌‎بندی مرکز داده به زودی اهدا خواهد شد  
اولین گواهی‌نامه‎‌‎ رتبه‌‎بندی مرکز داده به زودی اهدا خواهد شد  

آی‌تی‌من- در این نشست که در سازمان فاوای شهرداری برگزار شد، حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره‌ نصر تهران به نقش تاثیرگذار فناوری در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر، حوزه‌ی فاوا در ایران و همچنین در جهان پیش‌برنده‌‎ سایر صنایع بوده و جایگاه خودش را تعیین کرده است. بنابراین بیش از هر دوره‌ای نیاز است تا افراد منتخب در جایگاه‌های مختلف مدیریتی، اشخاص مسلط بر حوزه‌ی فناوری باشند.
 
اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اعلام آمادگی برای همکاری‌های بیشتر با سازمان فاوای شهرداری، به موضوع هوشمندسازی ساختمان‌های شهری اشاره کرد و افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران توانمندی‌های خوبی در حوزه‌ی مشاوران دارد و با کمک گرفتن از مشاورانی که هم با حوزه‌ی فاوا و هم ساختمان‌های هوشمند آشنا هستند، می‌توانیم با همکاری یکدیگر این موضوعات را پیش ببریم.
 
او همچنین گفت: تحول در شهرداری نیازمند ایجاد ظرفیت‌های جدید است و در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌توانیم پاسخ‌گوی بخشی از این ظرفیت باشیم.
 
همچنین در این نشست، آزاد معروفی، عضو هیات مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اشاره به اقدامات نصر تهران در حوزه‌مراکز داده، رتبه‌بندی و ممیزی مراکز داده گفت: ممیزی مراکز داده شروع شده است و اکنون چند مرکز داده بزرگ ممیزی شده‌اند. تا دو یکی، دو هفته‌ی آینده نیز اولین گواهی‌نامه‎‌‎ی رتبه‌‎بندی اهدا خواهد شد.
 
او ادامه داد: برای احراز شرایط ممیزانی که در این حوزه کار می‌کنند، آموزشگاه‎های فعال، مدرسان و همچنین نهادهای گواهی‌کننده اسنادی را آماده کرده و معیارهای ارزیابی آنها را در پنج حوزه‌ تعیین کرده‌ایم.
 
معروفی همچنین درباره‌ی فعالیت‌هایی که سازمان نظام صنفی رایانه‌‎ای استان تهران در رابطه با ضابطه‌ی 750 با سازمان برنامه و بودجه آغاز کرده است نیز توضیحاتی داد.
 
تاکید بر رگولاتوری شهر هوشمند
در بخش دیگری از این نشست، رضا قربانی، دیگر عضو هیات مدیره‌‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به تغییرات ایجاد شده در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری، مدیریتی کاملا تخصصی است و باید به دور از جانب‌داری‌‎های سیاسی انجام شود. البته به‌نظر می‌رسد با تمرکز روی موضوع شهر هوشمند، جریان جدیدی در مدیریت شهری آغاز شده است.
 
او ادامه داد: فناوری و نوآوری صرفا یک شعار نیست، دیگر دوره‌ی اینکه تمرکز در شهر صرفا ایجاد تونل، پل و زیرگذر باشد، گذشته است و جایگاه فناوری و نوآوری بیش از پیش احساس می‌شود.
 
قربانی به موضوع رسانه و آموزش هم اشاره کرد و افزود: در این دو حوزه شاهد ضعف‌هایی هستیم. تمرکز رسانه‌ها عموما بر مدیریت شهری و موضوعات اجتماعی است و حوزه‌ی فناوری و نوآوری کمتر در آنها دیده می‌شود. ضمن اینکه کسانی که در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت می‌کنند، ارتباط پیوسته‌ای با مدیریت شهری ندارند.
 
او ادامه داد: آموزش موضوعی جدی است. اگر به مدارک تحصیلی شهرداران تهران نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که اغلب آنها از فضای فناوری دور هستند. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که علاوه بر شهروندان، مدیران شهری نیز باید به صورت پیوسته آموزش ببینند.
 
عضو هیأت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌‎ای استان تهران با اشاره به موضوع رگولاتوری شهر هوشمند گفت: به عقیده‌ی من تاکنون مردم و مدیران شهری با مفاهیم مربوط به شهر هوشمند آشنا شده‌اند. برای همین نیاز است گامی به جلو برداریم و موضوع رگولاتوری شهر هوشمند را جدی‌تر بگیریم.
 
او تاکید کرد: مفهوم رگولاتوری شهر هوشمند، با چیزی که امروز در شهرداری در جریان است فاصله دارد. اگر شهرداری بخواهد در زمینه ساخت و ساز رگولاتوری کند، این موضوع کاملا ملموس است، اما رگولاتوری فناوری برایش قابل قبول نیست، چنانچه پیشتر هم در مباحثی که در این زمینه وجود داشت، مطرح می‌کردند که موضوع پرداخت چه ارتباطی به شهرداری دارد؟!
 
او سامانه‌ی «تهران من» را یکی از مصادیق تهران هوشمند دانست و افزود: امیدوارم در ادامه‌ی مدیریت‌های شهری، فضای فناوری‌های مالی را دور از شهر نبینیم. هم در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و هم در شهرداری باید به سمتی حرکت کنیم که میان فناوری‌های مالی و موضوعات شهری آشتی اتفاق بیفتد و فناوری‌های مالی را جدا از سایر حوزه‌های فناوری در نظر نگیریم.
 
در ادامه، علیرضا کشاورز جمشیدیان، دبیر نصر تهران نیز با اشاره به ساختمان‌های هوشمند گفت: گرچه موضوع ساختمان‌های هوشمند در وزارت مسکن و شهرسازی انجام می‌شود، اما امیدوارم با همکاری شهرداری بتوانیم این مسئله را پیش برده و روند اجرای آن را تسهیل کنیم.
 
محمدرضا قلعه‌نوی، عضو دیگر هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران هم با ارائه‌ی گزارشی از اقدامات گروه مشاوران در نصر تهران گفت: به‌منظور معرفی مشاوران سازمان و زمینه‌ی فعالیت آنها، کتابچه‌ای تدوین شده است.
 
او به پیشنهاد تشکیل کمیسیونی برای کارشناسان حرفه‌ای و فریلنسرها در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز اشاره کرد و افزود: در تلاشیم زمینه فعالیت مشاوران و اشخاص حقیقی را براساس پروانه‌های صادر شده از سوی سازمان تسهیل کنیم.
 
احسان‌الله مدیری، رئیس کمیسیون مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در سخنانی گفت: نصر تهران پتانسل خوبی در زمینه مشاوران دارد و با کمک انجمن مشاوران مدیریت ایران، دوره‌های بین‌المللی مشاوره‌ی مدیریت را نیز آغاز کرده‌ایم.
 
او با ابراز آمادگی همه‌جانبه برای همکاری با سازمان فاوای شهرداری تهران افزود: دانش مشاوران نصر تهران به روز است و شهرداری تهران می‌تواند در انجام پروژه‌ها و طرح‌های خود از مشاوران این سازمان بهره‌مند شود.
 
نقش شهرداری در حیات کسب و کارها
در بخش دیگری از این نشست، محمد فرجود، مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در سخنانی به برنامه تهران هوشمند اشاره کرد و گفت: فاز اول این برنامه سه ساله است و در سال 1401 تمام می‌شود و پس از آن، فاز بعدی آن که چهار ساله است، آغاز می‌شود. برای این منظور نهادی با عنوان شورای راهبردی تهران هوشمند به ریاست شهردار تهران ایجاد کرده‌ایم.
 
او به اقدام دیگر سازمان فاوای شهرداری در ماه‌های گذشته هم اشاره کرد و افزود: برخی از جلسات شورای راهبردی را با حضور مدیران شرکت‌های شناخته شده در حوزه‌ی فناوری و نوآوری از جمله اسنپ، کافه‌بازار و ... برگزار کرده‌ایم. این جلسات زمینه‌ای فراهم کرد تا شهردار و مدیران شهری با بدنه‌ مجموعه‌های دیجیتال آشنا شوند.
 
فرجود ادامه داد: فارغ از اینکه شهرداری مجموعه‌ بزرگی است، معتقدیم این مجموعه می‌تواند در حیات کسب و کارها در شهر بسیار تاثیرگذار باشد. به همین منظور در تلاشیم تا در حوزه‌مدیریت شهری درها را باز کنیم و طی فراخوان‌های اعلام شده، حوزه‌ی پیمانکاران شهرداری را افزایش دهیم.
 
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تاکید کرد: تاکنون در هیچ دوره‌ای در شهرداری مانند اکنون تبادل داده نداشته‌ایم. بنیه‌ی خوبی از دیتاهای بزرگ و هوش مصنوعی در شهرداری ایجاد شده و بعید می‌دانم در سیستم‌های دولتی تا این اندازه در این زمنیه سرمایه‌گذاری کرده باشند.
 
در انتهای این نشست، حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره‌ی نصر تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: امسال نصر تهران اجرای این نمایشگاه را به عهده دارد. سازمان فاوای شهرداری همیشه جزء سردمداران نمایشگاه الکامپ بوده است و امسال هم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از شما برای حضور حداکثری در این نمایشگاه دعوت می‌‎کنیم.


 
مرجع : نصر تهران
کد مطلب : ۲۷۶۴۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما