کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باشگاه سرآمدان صادرات دانش‌بنیان آغاز به کار کرد

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , 11 خرداد 1400 ساعت 18:56

باشگاه سرآمدان صادرات دانش‌بنیان با هدف ارتقای جایگاه رقابتی شرکت‌های برتر فعال در این حوزه راه‌اندازی شد.



آی‌تی‌من- مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به راه‌اندازی باشگاه سرآمدان صادرات دانش‌بنیان، گفت: یکی از وظایف این مرکز تقویت توان صادراتی و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق از طریق ارائه خدمات متنوع است.
 
وی افزود: تاکنون سیاست‌های حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان از جنس ایجاد پلتفرم‌های ارائه خدمات مانند کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری بود و هر شرکت می‌توانست با توجه به نیاز و تشخیص خود از آیین نامه‌های موجود استفاده کند.
 
به گفته قلعه‌نوی، حضور موفق شرکت ها در عرصه صادرات نیاز به توسعه رویکردها و ارتقای برنامه‌های فعلی دارد. برنامه باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان گامی موثر در راستای اتخاذ رویکرد فعالانه و اختصاصی کردن حمایت‌ها در راستای تقویت توان صادراتی شرکت‌های برتر و منتخب خواهد بود.
 
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: رقابت در حوزه محصولات با فناوری بالا در بازارهای بین‌المللی به‌دلیل وجود برندهای معتبر و با سابقه، بسیار جدی و سخت است. به همین دلیل برای توسعه هرچه بیشتر صادرات محصولات با کیفیت و رقابتی، نیاز به انتخاب شرکت‌های برتر و اتخاذ راهبرد دقیق در ارائه خدمات وجود دارد.
 
وی افزود: باشگاه سرآمدان صادرات دانش بنیان از طریق ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان براساس شاخص‌هایی در سه مولفه فنی، زیرساختهای شرکتی و میزان فروش داخلی و خارجی، اقدام به رتبه‌بندی و انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی برتر کرده است و شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان را با توجه به نتایج ارزیابی‌ها در قالب شرکت‌های ۵، ۴ و ۳ ستاره و مستعد تقسیم‌بندی می‎‌کند.
 
به گفته قلعه‌نوی، این برنامه با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری از یک سال قبل ارزیابی شرکت‌ها آغاز شد. از جمله وظایف این باشگاه نیز شناسایی، انتخاب و توانمندسازی شرکت‌های برتر با قابلیت صادرات، انتخاب شرکت‌ها برای همراهی با مسئولان کشور در سفرهای خارجی، ایجاد کنسرسیوم‌های تخصصی شرکت‌ها، برندسازی، تضمین کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات و جذب مشوق‌ها و حمایت‌ها برای تسهیل فرآیندها است.
 
وی ادامه داد: تا کنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ شرکت ارزیابی فنی و از میان آن‌ها ۵۱۳ شرکت به صورت کامل ارزیابی شده‌اند و از این تعداد ۴ شرکت در سطح ۵ ستاره، ۴۸ شرکت ۴ ستاره و ۲۲۷ شرکت رتبه ۳ ستاره را اخذ کردند. ۱۰۳ شرکت نیز جزء شرکت‌های مستعد شناسایی شدند.
 
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: لیست سطح‌بندی شرکت‌ها به صورت دوره‌ای و براساس تلاش آنها برای ارتقای جایگاه خود به روزرسانی خواهد شد.


 


کد مطلب: 276505

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276505/باشگاه-سرآمدان-صادرات-دانش-بنیان-آغاز-کار

ITMen
  https://www.itmen.ir