۱

امیدواری MTN به آزادشدن دارایی‌اش در ایران

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۱
امیدواری MTN به آزادشدن دارایی‌اش در ایران
امیدواری MTN به آزادشدن دارایی‌اش در ایران

آی‌تی‌من-  گروه MTN که بزرگترین اپراتور تلفن همراه آفریقاست، از سال ۲۰۱۸ که دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را دوباره برقرار کرد، نتوانسته است پول از ایران خارج کند. اکنون دولت جو بایدن، رییس جمهور دموکرات آمریکا موافق احیای برجام است و دیپلماتها امیدوارند توافق ۲۰۱۵ تا چند ماه آینده احیا شود.

شرکت MTN در نتایج مالی سالانه خود اعلام کرده که ۲.۸ میلیارد راندی که در ایران مانده است مربوط به بازپرداخت وام و سود نقدی است. این شرکت ۴۹ درصد در شرکت مخابرات ام تی ان ایرانسل و همچنین شرکت اسنپ سهم دارد.

بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: اگر MTN بتواند تمام یا بخشی از این پول را از ایران خارج کند، می‌تواند بدهی خود را پرداخت کند. خروج از ایران فعلا مطرح نیست اگرچه این شرکت آفریقای جنوبی به دنبال فروش دارایی‌های خود در کشورهای دیگر خاورمیانه به خصوص سوریه و افغانستان است.

شرکت MTN ایرانسل در بیانیه ای به بلومبرگ اعلام کرد این شرکت سال را با عملکرد عملیاتی قوی آغاز کرده و از نتایجی که داشته، بسیار راضی است اما به مذاکرات درباره تحریم‌ها یا فرصت این شرکت برای خارج کردن پول نقد خود اشاره‌ای نکرد.

ارزش سهام MTN امسال ۷۰ درصد صعود کرده و دومین عملکرد خوب را در شاخص FTSE/JSE داشته است و در بالاترین حد از سپتامبر سال ۲۰۱۹ معامله می شود. سرمایه‌گذاران از طرح فروش دارایی‌ها و پرداخت بدهی این شرکت و تلاش‌ها برای بهره‌برداری از خدمات فین تک حمایت کرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پس از این که تحریم‌های قبلی ایران در سال ۲۰۱۵ برچیده شدند، شرکت MTN حدود یک میلیارد دلار از ایران خارج کرده بود.

 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۵۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما