۰
معاون دادستان کل کشور:

برق همه ماینرهای غیرمجاز قطع می‌شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵
برق همه ماینرهای غیرمجاز قطع می‌شود
برق همه ماینرهای غیرمجاز قطع می‌شود

آی‌تی‌من- «رضا خشنودی» معاون قضایی دادستان کل کشور در حقوق عامه با ارسال نامه‌ای ۴ بندی خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور، با اشاره به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق، خواستار برخورد قاطع آنان با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز و همکاری با وزارت نیرو شد.

در این نامه همچنین با اشاره به مصوبه‌های شورای عالی امنیت ملی و هیات وزیران آمده است: با عنایت به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق و ضرورت مدیریت مصرف و نظارت بر حسن اجرای دستورهای صادره در این خصوص، حسب مصوبه‌های شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی قضایی و توجه به اعلام رییس جمهور محترم در جلسه مورخ ۵ خرداد هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت تولید و استخراج رمز ارزها در کشور حتی مراکز دارای مجوز، تا پایان شهریورماه امسال و همچنین هماهنگی به عمل آمده با سازمان بازرسی کل کشور در جهت جلوگیری از قطع مکرر برق و تبعات زیانبار اقتصادی و اجتماعی و نیز نارضایتی عمومی هموطنان، شایسته است نسبت به موارد ذیل اهتمام جدی بعمل آورند.

همچنین تاکید شده که در جهت شناسایی و برخورد قاطع با مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، همکاری لازم را با وزارت نیرو بعمل آورده و ضمن آموزش ضابطان تحت امر در این خصوص، در کشف و تعقیب مجرمان تسریع لازم به عمل آید.

از سوی دیگر خواسته شده تا در شورای تامین تامین محل خدمت به نحو موثر شرکت و در اتحاذ تصمیم‌های قاطع و قانونی برای حل معضل موجود اهتمام لازم انجام شود.

با استفاده از ظرفیت‌های شرکت توانیر و دستگاه‌های نظارتی نسبت به شناسایی و ضبط دستگاه‌های ماینر غیرمجاز اقدام و نظارت و پیگیری لازم تا ختم دادرسی، حصول نتیجه و برخورد قاطع قانونی به عمل آید.

همچنین باید با وزارت نیرو در جهت اجرای تصمیم‌های متخذه مبنی بر توقف فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز تا اطلاع ثانوی و همچنین اقدام عاجل برای قطع برق همه انشعاب‌ها محل استفاده غیرمجاز استخراج رمز ارز همکاری لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر سخنگوی صنعت برق گفت: همه امکانات کشور برای عبور از چالش کمبود برق با تصمیم هیات وزیران بسیج شد و همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری با صنعت برق شدند.
 
مرجع : وزارت نیرو
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۵۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما