کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تصویربرداری از اعماق آب با گلکسی S21

23 خرداد 1400 ساعت 16:42

در آستانه روز جهانی اقیانوس‌ها در 18 خرداد، شرکت سامسونگ با همکاری دانگ‌سیک کیم، کارگردان شناخته‌شده مستندهای اعماق اقیانوس و با استفاده از یک دستگاه گلکسی S21 Ultra تصمیم به تهیه برنامه‌ای درباره این زیبایی‌ها گرفت.



آی‌تی‌من- روز جهانی اقیانوس‌ها امسال با شعار «اقیانوس: زندگی و حفظ حیات» برگزار می‌شود و کیم با استفاده از این گوشی قصد دارد بخشی از زیبایی‌های حیات اعماق اقیانوسی جزیره ججو را به تصویر بکشد. 

دانگ‌سیک کیم 39 ساله، کارگردان شناخته شده مستندهای زیر دریاست که برنامه‌های مختلفی درباره زیبایی‌ها و اسرار زندگی زیر اقیانوس داشته است. کیم در حال حاضر مشغول ساخت مستندی درباره غواصان فعال در این جزیره و دلفین‌های مشهور آبهای این منطقه است. با توجه به ماهیت سوژه این برنامه، کوچک بودن تجهیزات فیلمبرداری از اهیمت ویژه‌ای برای کیم برخوردار بود. 

گوشی گلکسی S21 Ultra دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گردوخاک و آب در کاربردهای روزانه است، اما برای استفاده کاملا کارآمد در عمق زیاد آب، نیازمند یک کاور ویژه برای محافظت از گوشی است. 

بعد از قرار گرفتن گوشی گلکسی S21 Ultra در داخل این کاور ویژه، تنها دکمه‌های ضبط و توقف در دسترس شما خواهند بود، به همین دلیل باید قبل از قرار دادن گوشی در کاور و رفتن به زیر آب، تنظیمات دوربین را به شکل دلخواه خود تغییر دهید. کیم برای تهیه این مستند، دوربین خود را در حالت زاویه باز قرار داد تا بتواند تصویر موجودات دریایی فعال‌تر مانند دلفین‌ها را بخوبی ضبط کند. همچنین برای گرفتن تصویر کلوزآپ شفاف از مرجان‌های دریایی، او دوربین گوشی را در حالت 8K با زاویه استاندارد قرار داد.

تنظیم دقیق نور گوشی هم برای گرفتن تصاویر روشن بسیار مهم است. اگر صرفا از نور طبیعی استفاده کنید، بسته به اینکه فیلمبرداری در چه زمانی از روز انجام شود، نتیجه نهایی متفاوت خواهد بود. برای فیلمبرداری در زیر آب، ابتدای صبح و غروب بهترین زمان تلقی می‌شود. در صورت کم شدن نور یا غیر شفاف شدن آب اقیانوس، می‌توانید به سوژه نزدیک‌تر شوید. 

تخمین زده می‌شود تا 100 دلفین در گروه‌های 5 تا 15 نفره در جزیره ججو زندگی کنند که البته ممکن است تعداد اعضای یک گروه تا 70 دلفین هم افزایش پیدا کند. این دلفین‌ها برای تفریح، حرکات آکروباتیک در عمق دریا انجام داده و یا با تکه‌های شناور گیاهان دریایی بازی می‌کنند. 

دمای آب‌های سواحل ججو بین 1 تا 2 درجه بیشتر از دیگر سواحل کره جنوبی است که این مساله در کنار شفاف بودن آب‌های این منطقه باعث شده است ججو به زیستگاهی ایده‌آل برای انواع موجودات دریایی تبدیل شود. در زیر آب‌های این جزیره یک دنیای رنگارنگ پنهان خوابیده است. در ادامه تصاویری از این موجودات را مشاهده می‌کنید که با گوشی گلکسی S21 Ultra گرفته شده است.
 


کد مطلب: 276576

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276576/تصویربرداری-اعماق-آب-گلکسی-s21

ITMen
  https://www.itmen.ir