۰
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پارک ICT کشور در مشهد رونمایی شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۲
پارک ICT کشور در مشهد رونمایی شد
پارک ICT کشور در مشهد رونمایی شد

آی‌تی‌من- وزیر ارتباطات در این مراسم گفت: مجموعه‌های اقتصاد دیجیتال در قالب فعالیت پارک‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اکنون در چهار مرکز استان کشور دایر شده و یا در حال راه‌اندازی است. آذری جهرمی‌افزود:  پارک‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال هم اکنون در شهرهای تهران و مشهد دایر است و در سمنان آماده بهره برداری است و در شیراز نیز در حال راه‌اندازی است.  وی اضافه کرد: مشهد هم اکنون دارای ۲ شعبه از پارک‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات است و شعبه سوم نیز در ماه‌های آینده در این شهر افتتاح خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی راه‌اندازی پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد گفت: احداث این پارک موجب از دست دادن ۲ مدیر شد چرا که مدیران مربوطه حاضر به همکاری در خصوص اختصاص امکانات به این موضوع نبودند. آذری جهرمی‌افزود: با کمال تاسف در کشور ما ساختمان‌های اداری مانند خانه پدری محسوب می‌شوند که اگر خواسته باشیم از آنها در امور دیگری استفاده کنیم با مقاومت‌های زیادی رو به رو می‌شویم و این تفکر مدیریتی در بین مدیران متولد دهه ۳۰ و ۴۰ بیشتر رخنه کرده بود در حالی که مشکلات این قرن با تفکر آن مدیران سنتی قابل حل نیست. وی اضافه کرد: استفاده از ساختمان‌های اداری برای بهره وری بیشتر در حوزه کسب و کار برای برخی مدیران حکم فروش خانه پدری را دارد و کسی که این اقدام را انجام دهد مورد لعن و نفرین آنها قرار خواهد گرفت. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبقه چهارم ساختمان پست مرکزی در مشهد با مساحتی زیاد بلا استفاده بود و ما برای بهره وری بیشتر از این امکانات تصمیم به راه‌اندازی پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مکان گرفتیم که این تصمیم با یک سال سوهان اعصاب و درگیری با مجموعه‌های اداری همراه شد. آذری جهرمی‌افزود: در این راستا مدیران شرکت پست خراسان رضوی و پست بانک این استان به علت مخالفت و مقاومت در برابر این اقدام عزل شدند و امید است که برای راه‌اندازی شعبه سوم پارک ارتباطات در مشهد که بناست در ساختمان کوهسنگی افتتاح شود مدیر مربوطه مقاومت نکند.

وی اضافه کرد: مشهد از ظرفیت‌های زیادی در حوزه اقتصاد دیجیتال برخوردار است و افتتاح این مراکز نقش مهمی‌در تحول خدمات رسانی در حوزه کسب و ایجاد رفاه برای مردم و امیدآفرینی برای جوانان خواهد داشت. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: توسعه فناوری اطلاعات در کشور طی چهار سال گذشته سه برابر شده است. وی افزود: رشد سه برابری در این بخش به مفهوم زحمت مضاعف و تلاش فراوان در بخش واحدهای فناور است. وی با ارزیابی مثبت فعالیت واحدهای فناور در توسعه و پیشرفت فناوری و اطلاعات ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم ظرفیت دو برابر شدن واحدهای فناور را در کشور داریم، رشد و توسعه فناوری و اطلاعات در کشور امکان جهش دو برابری نسبت به وضع موجود را دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این واحدهای فناور مسوول توسعه فناوری در کشور هستند که به صورت جدی ما را در توسعه این بخش کمک کرده‌اند. وی افزود: دولت تنها اقدام به توانمندسازی و پرداخت تسهیلات حمایتی از آنها کرده اما آثار و برکات فراوان را شاهد هستیم. در این مراسم همچنین حسن ‌هاشمی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: در این پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات با قابلیت ۵۵ فعالیت استارتاپی استقرار دارند که دو شرکت از این تعداد شتاب دهنده هستند.

وی ‌افزود: این پارک متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در مساحت ۶ هزار متر مربع متعلق به شرکت پست خراسان رضوی واقع شده است. وی ادامه داد: در این پارک که مرکز توسعه دیجیتال به شمار می‌رود، تولید و صادرات محتوا و خدمات ابری (ذخیره سازی اطلاعات) و امنیت صورت می‌گیرد. رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی این پارک اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آن فراهم شده است.در این مراسم مدیر عامل پست کشور، استاندار خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزه فناوری و دیجیتال کشور نیز حضور داشتند.
 
کد مطلب : ۲۷۶۵۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما