۰

دعوای واتس‌اپ با دولت‌ها بالا گرفت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۶
دعوای واتس‌اپ با دولت‌ها بالا گرفت
دعوای واتس‌اپ با دولت‌ها بالا گرفت

آی‌تی‌من- ویل کت کرت (will Cathcart)اعلام کرد این سرویس پیام رسان آماده به چالش کشیدن هرگونه تقاضا برای باز کردن سیستم‌هایی است که به سرویس‌های امنیتی اجازه نمی‌دهد پیام‌های رد و بدل شده بین مجرمان را بخوانند.

واتس اپ و شرکت مادر آن (فیس بوک) به دلیل رمزگذاری سر به سر پیام‌ها با فشار فزاینده ای روبرو هستند. به گفته مقامات امنیتی انگلیس این فرایند ریسکی برای امنیت کاربران و جامعه در بردارد.

این در حالی است فیس بوک تصمیم دارد رمزگذاری سربه سر را در سرویس‌هایش از واتس اپ به مسنجر و اینستاگرام نیز گسترش دهد. در همین راستا پریتی پتل وزیر کشور انگلیس از این شرکت خواسته درباره تصمیمش تجدید نظر کند. از سوی دیگر برخی کارشناسان درباره طرح واتس اپ در خصوص پیام‌هایی که پس از ارسال ناپدید می‌شوند، اظهار نگرانی کرده‌اند.

کت کرت در این باره می‌گوید: هنوز به ما دستور داده نشده تا رمزگذاری سر به سر را متوقف کنیم و در صورت چنین دستوری، آن را به چالش خواهیم کشید.

این خبر در حالی منتشر شده که واتس اپ تصمیم دارد با یک کمپین تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی در انگلیس رمزگذاری سربه سر پیام‌ها را ترویج کند.

مدیر واتس اپ در ادامه می‌افزاید: ما شاهد حملات روزافزون برخی کشورها به رمزگذاری سربه سر پیام‌ها هستیم و معتقدیم مردم باید درک کنند چه چیزی در معرض خطر است، آنها باید بدانند حریم خصوصی که به آن اهمیت می‌دهند به چالش کشیده شده است.

این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند بدون در نظر گرفتن رمزگذاری، صدها هزار گزارش درباره موارد احتمالی سواستفاده از کودکان را برای مقامات ارسال می‌کند که بسیار بیشتر از گزارش‌های ارسال پیام رسان‌های رقیب است.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۵۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما