کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصرف باتری سیستم‌عامل‌ هارمونی در برابر اندروید

26 خرداد 1400 ساعت 13:56

در رویداد معرفی نسخه 2.0‌هارمونی، شرکت هواوی به این نکته پرداخت که این سیستم عامل در یک دستگاه نمونه، مانند گوشی هوشمند هواوی میت 40 پرو با نرخ نوسازی نمایشگر 90 هرتز می‌تواند برای مدت زمان 5.1 ساعت، شارژدهی برای بازی‌های با گرافیک سنگین داشته باشد.



آی‌تی‌من - در این مقایسه، هواوی همین گوشی را با سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری EMUI 11 نیز در شرایط تست یکسان قرار داده و زمان شارژدهی 4.7 ساعت را برای آن به ثبت رساند. جالب است بدانید که در همین شرایط، گوشی آیفون 12 پرو با سیستم‌عامل iOS 14 تنها 3.9 ساعت شارژدهی داشته که فاصله فاحشی با EMUI 11 و HarmonyOS دارد.

 بر اساس گزارش‌ها، در  یک آزمون مستقل، گوشی هواوی میت 40 پرو پلاس تحت دو نسخه‌هارمونی 2 با شماره ساخت 2.0.0116 که بروزرسانی نزدیک به 3 گیگابایت را دریافت کرده و رابط کاربری EMUI به شماره ساخت 11.0.0.177 مورد مقایسه قرار گرفته تا مشخص شود که عملکرد هر یک در شارژدهی باتری چگونه است. باتری این دستگاه 4400 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد.

این تست توسط نرم‌افزار چینی بررسی عملکرد باتری موسوم به Battery DOG App مورد بررسی قرار گرفته که نرم‌‎افزاری طراحی شده برای پلتفرم اندروید بوده و بدون هیچ مشکلی باید روی‌هارمونی نیز اجرا شود.

این تست شامل نتایج دقیقی است که حالت آزمون‌های رندرینگ انیمیشن، مرور وب، اجرای ویدئو و اعمال بار سنگین پردازشی به CPU و GPU در حلقه بی‌نهایت است.
 
در این آزمایش، حالت تست طول عمر باتری بی‌نهایت مورد استفاده قرار گرفته که برای بررسی عملکرد کامل باتری تا رسیدن به 1 درصد شارژ و تخلیه کامل آن، به طول خواهد انجامید. در ادامه، گوشی مجدداً به شارژر متصل شده و روشن می‌شود تا ببینیم نتایج تست به چه صورت بوده است.

 پس از طی چرخه تست و شارژ مجدد دستگاه، گوشی هواوی Mate 40 Pro+ با رابط کاربری اندرویدی EMUI 11  مدت زمان 412 دقیقه و 29 ثانیه شارژدهی را به ثبت رساند. همین دستگاه با استفاده از سیستم‌عامل‌هارمونی توانست مدت زمان 452 دقیقه و 30 ثانیه شارژدهی را به ثبت برساند.

با تناسبی ساده می‌توان به این نتیجه رسید که‌هارمونی 2.0 نسبت به EMUI 11 توانسته 9.7 درصد شارژدهی بهتر را به ثبت برساند. در مقایسه با نتایج اعلام شده توسط هواوی (بهبود 8.5 درصدی) می‌توان گفت که اعداد اعلام شده از سوی هواوی از صحت کافی برخوردارند و می‌توان به آنها اعتماد کرد.

با این اوصاف با یک سخت‌افزار ثابت و تنها تعویض نسخه سیستم‌عامل به‌هارمونی می‌توان نزدیک به 10 درصد عملکرد شارژدهی باتری را در دستگاه بهبود داد.
 


کد مطلب: 276612

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276612/مصرف-باتری-سیستم-عامل-هارمونی-برابر-اندروید

ITMen
  https://www.itmen.ir