۰
برندهای بزرگ موبایل در ایران چه سهمی‌در اختیار دارند

سامسونگ در صدر، شیائومی‌ در جایگاه دوم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۰
سامسونگ در صدر، شیائومی‌ در جایگاه دوم
سامسونگ در صدر، شیائومی‌ در جایگاه دوم

آی‌تی‌من- انجمن وارد کنندگان موبایل با انتشار گزارشی، آمارهای مربوط به واردات تلفن همراه به کشور طی یک سال اخیر، یعنی از اردیبهشت 99 تا اردیبهشت 1400 را اعلام کرد.

بر این اساس طی بازه یک سال گذشته، 16 میلیون و 410 هزار دستگاه تلفن همراه به کشور وارد شده است، از این تعداد، بیش از 15 میلیون و 300 هزار دستگاه در شبکه ارتباطی کشور فعال شده و مورد استفاده قرارگرفته است.این آمار در حالی منتشر شده که در سال 98 حدود 15 میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده و حدود 14 میلیون آن در شبکه فعال شده بود.

طی سال گذشته به ترتیب در ماه دی، بهمن، اسفند و تیر 99، بیشترین آمار واردات تلفن همراه به کشور ثبت شد و در ماه آذر و آبان نیز شاهد کمترین میزان واردات تلفن همراه بودیم که به گران شدن گوشی در بازار منجر شد، اما پس از آن بود که واردات تلفن همراه مجددا از سر گرفته شد و در زمستان شاهد افت قیمت موبایل در بازار بودیم.

 سامسونگ همچنان اول
انجمن وارد کنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی همچنین با انتشار توییتی میزان سهم هر برند در بازار ایران را نیز اعلام کرد، بر این اساس طبق انتظار، سامسونگ محبوبترین برند تلفن همراه بازار ایران است، این شرکت بیش از نیمی‌از بازار تلفن همراه کشور یعنی 54 درصد بازار را در اختیار خود دارد.

  صعود شیائومی‌به جایگاه دوم
پس از آن شیائومی‌توانسته رشد چشمگیری داشته باشد و سهم از دست رفته هواوی و نوکیا را کسب کند، شیائومی‌29 درصد بازار کشور را در اختیار دارد، به این ترتیب شرکت چینی نزدیک به یک سوم تلفن همراه کشور را تامین می‌کند.

 سقوط هواوی و نوکیا
پس از این دو شرکت با فاصله‌ای چشمگیر، شرکت‌های اپل، هواوی و نوکیا قرار دارند که به ترتیب 6، 6 و 5 درصد بازار را سهیم هستند. این در حالی است که در سال 98، سامسونگ به عنوان برند اول ایران، 50 درصد بازار را در اختیار داشت و نوکیا که تازه به بازار تلفن‌های هوشمند بازگشته بود، چیزی حدود 20 درصد بازار را مال خود کرده بود. به ترتیب هواوی و آیفون 9 و 5 درصد بازار را در اختیار داشتند و شرکت شیائومی‌به عنوان برندی جدید و ناشناخته به دنبال جذب مشتری بود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۶۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما