کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری نمایشگاه الکامپ 1400 مطرح شد:

در برگزاری الکامپ 1400 تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

نصر تهران , 12 تير 1400 ساعت 10:38

نشست خبری نمایشگاه الکامپ 1400، چهارشنبه گذشته با حضور حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره نصر تهران، محمد ثروتی مدیر اجرایی نمایشگاه و محمدجواد قنبری، معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی تهران و با حضور جمعی از خبرنگاران به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد.



آی‌تی‌من- حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره‌ سازمان در ابتدای این نشست گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود، در الکامپ 1400 به دنبال یک نمایشگاه پر ازدحام همچون سال‌های گذشته نیستیم. علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خواهان برگزاری نمایشگاهی کاملا تخصصی هستیم.

او تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری این نمایشگاه همکاری گسترده‌ای با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دارند. در بیست‌وششمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای می‌شود و تلاش شده است تعداد بازدیدکنندگان و شرکت‌های حاضر در محل نمایشگاه به طور دقیقی مدیریت شود.

اسلامی با بیان اینکه تا این لحظه بیش از ۱۲ هزار متر از وسعت نمایشگاه بین‌المللی تهران به الکامپ بیست‌وششم اختصاص داده شده است، ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که فضای بیشتری نیز به نمایشگاه اضافه شود. ۲۷۰ شرکت بزرگ برای حضور در نمایشگاه الکامپ اعلام آمادگی کردند و پیش‌بینی می‌شود تا زمان برگزاری نمایشگاه تعداد آن‌ها به بیش از ۳۰۰ شرکت برسد.

 حضور رمزارزی‌ها در الکامپ 
محمد ثروتی، مدیر اجرایی نمایشگاه نیز در توضیحاتی گفت: در الکامپ 1400 با توجه به تقاضا و نیاز بازار برنامه‌ریزی شده است. امسال نمایشگاه به صورت تخصصی‌تر و در هفت سالن برگزار می‌شود.

او به بخش الکام استارز نیز اشاره کرد و گفت: امسال نیز در الکام استارز بخش الکام تاکز و الکام پیچ را خواهیم داشت که طی آن استارت‌آپ‌ها ایده‌هایشان را مطرح می‌کنند و مورد داوری قرار خواهند گرفت. علاوه بر آن بخش اتاق شتاب و آوردگاه سرمایه نیز از دیگر بخش‌های الکام استارز است و تمامی بخش‌های الکام استارز را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات پیش خواهیم برد.او در توضیحات بیشتری گفت: با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های کرونایی امسال برای اولین‌بار بخش‌هایی چون ویدئوپیچ را تعریف کرده‌ایم تا تیم‌های مختلف استارتاپی بتوانند حتی بدون حضور در نمایشگاه از فرصت ایجاد شده برای بهره‌مندی از نمایشگاه استفاده کنند. برخی از رویدادها هم به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ترکیبی باشند و به صورت آنلاین-حضوری برگزار شوند. برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که همه بتوانند به هر شکلی که برای آن‌ها مناسب است حضوری یا غیرحضوری از ظرفیت‌های نمایشگاه استفاده کنند.

ثروتی همچنین از سایر بخش‌های نمایشگاه از جمله تینو استارز نام برد و گفت: امسال مجموعه‌های رمز ارز نیز به طور ویژه در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 1400 نیز به تخصصی بودن هرچه بیشتر این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: امسال متاثر از شرایط موجود، الکامپ 1400 را کوچکتر و محدودتر از سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد. اما میزان مشارکتی که تاکنون اعلام شده، به نسبت سایر نمایشگاه‌هایی که این روزها در حال برگزاری است، بسیار قابل توجه است.

 تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم
در بخش دیگری از این نشست، محمدجواد قنبری، معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی تهران با اشاره به وضعیت نارنجی شهر تهران و احتمال قرمز شدن پایتخت در روزهای آتی و تاثیر آن در برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: مجوز وزارت بهداشت برای برپایی نمایشگاه تخصصی در شرایط زرد و نارنجی را داریم. ارتباطی با ستاد ملی کرونا گرفته‌ایم تا با توجه به شرایط جلو رویم. به دنبال این هستیم تا پیش از آغاز به کار شرکت‌ها و غرفه‌سازی در نمایشگاه الکامپ، از وضعیت کرونایی در روزهای آتی مطلع شویم.

حسین اسلامی نیز دراین باره گفت: اگر شرکت‌ها وارد فاز غرفه سازی شوند و نمایشگاه به تعویق بیفتد، غرفه‌ها به همان حالت باقی می‌ماند تا ستاد کرونا دستور برگزاری را مجددا صادر کند. او همچنین گفت: ما مطیع دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و اگر ستاد کرونا دستور به تعلیق نمایشگاه دهد زمان برگزاری به تعویق می‌افتد.ثروتی نیز در این‌باره گفت: در شرایط نارنجی نیز نمایشگاه‌های تخصصی در حال برگزاری هستند. از جمله نمایشگاه کاشی و سرامیک و نمایشگاه در و پنجره. زندگی در جریان است و نمایشگاه‌ها نیز به عنوان نبض اقتصادی جامعه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.او افزود: سالن‌های نمایشگاه الکامپ 1400 عریض‌تر شده و نمایشگاه به صورت یک طبقه است، غرفه‌ها مسقف نیست و تهویه‌ی سالن‌ها بیشتر شده و ارتفاع سال‌ها نیز شش، هشت و ده متر است.

او نیز با اشاره به مرجعیت ستاد ملی مقابله با کرونا در برپایی نمایشگاه گفت: اگر تهران قرمز شد، مرجع تصمیم‌گیری ما ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود. بنابراین اگر شرایط قرمز شود و وارد بخش غرفه‌سازی شده باشیم، باتوجه به توافقاتمان با شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، الکامپ به زمان دیگری موکول می‌شود. بنابراین شرکت‌هایی که وارد فاز غرفه‌سازی شده باشند، متضرر نمی‌شوند و نمایشگاه بعد از خروج از وضعیت قرمز، برگزار می‎شود.

 به جای صنف تصمیم نگیرید
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره‌ نامه‌ رئیس شورای مرکزی نصر کشور برای تعویق سه ماه‌ نمایشگاه الکامپ گفت: شرکت‌ نمایشگاه‌ها به این نامه پاسخ داده است. ما هم به دنبال تعیین زمان مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه الکامپ بودیم اما با توجه به زمان‌بندی شرکت‌ نمایشگاه‌ها و همچنین توافقات قبلی که میان دوستان نصر کشور و شرکت نمایشگاه‌ها انجام شده بود، ما نیز همین زمان را دنبال کردیم. در نهایت قطعا هرچه ستاد ملی مقابله با کرونا بگوید، همان کار انجام می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه چند نفر در فضای مجازی نمی‌توانند برای یک صنف بزرگ تصمیم بگیرند گفت: حقوق‌بگیران و کارمندان سازمان‌های دولتی صالح‌تر از فعالان کسب و کار و اعضای صنف نیستند. اینکه ما یک‌باره نامه‌ای را منتشر و مخالف‌خوانی کنیم مغایر با منافع اعضای صنف است. برای سازمان نصر تهران و شرکت نمایشگاه‌ها، صرفا اجرای پروتکل‌ها و دستورات ستاد ملی کرونا مبناست و لاغیر. متاسفانه برخی از دوستان می‌خواهند خارج از توافقات جلساتی که باهم داشته‌ایم تصمیم بگیرند.

اسلامی با اشاره به اینکه گفت‌وگوها میان سازمان نصر تهران، نصر ایران و شرکت نمایشگاه‌ها در جریان بوده و هنوز هم ادامه دارد، گفت: ما به دنبال این هستیم تا به منافع شرکت‌ها آسیبی وارد نشود، در حالی که برخی از دوستان خارج از توافق عمل می‌کنند. یکی از مشکلات سازمان نصر کشور نداشتن رییس است. 7 خرداد حکم رئیس نصر کشور به پایان رسید و نمایندگانی که برای ریاست نصر کشور معرفی شده‌‌اند، تا به حال حکمی از سوی رئیس‌جمهور دریافت نکرده‌اند.

او ادامه داد: موضوعات اجرایی سازمان از طریق رئیس سازمان پیگیری می‌شود و سایر دوستان در جایگاهی نیستند که تصمیمات لازم را اخذ کنند. اغتشاش در تصمیم گیری‌های این سازمان که این روزها می‌بینیم هم نتیجه همین موضوع است.

 تغییر تاریخ نمایشگاه کار دشواری است
قنبری، معاون نمایشگاهی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با تاکید بر اینکه ما تابع سیاست‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا هستیم و از پیش مجوز برگزاری نمایشگاه را از ستاد مقابله با کرونا دریافت کرده‌ایم در توضیحاتی گفت: قرار بود این نمایشگاه در 31 خرداد برگزار شود. اما دوستان نصر کشور طی نشست‌های گذشته، بنابر سلایق خودشان تاریخ نمایشگاه را تغییر دادند و به 18 تیر ماه موکول کردند. بنابراین یکباره نمی‌شود دوباره تاریخ نمایشگاه را تغییر داد.

او افزود: محل نمایشگاه بین‌المللی 80 هکتار است، با 13 هکتار فضای سبز، خیابان‌ها‌ و سالن‌های عریض. در فضای اینچنینی نمی‌توان با بهانه‌گیری‌های خاص برگزاری نمایشگاه را تحت تاثیر قرار داد و به تاریخ مبهم دیگری موکول کرد.

قنبری ادامه داد: الکامپ 1400 قطعا در چهارچوب پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و به همین منظور، همکاری‌های خوبی با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران انجام گرفته است.معاون نمایشگاهی نمایشگاه‌های بین المللی تهران همچنین گفت: بعد از اخذ مجوزهای وزارت بهداشت برای برپایی نمایشگاه‌های تخصصی، پروتکل‌های بهداشتی را از اتحادیه‌ جهانی نمایشگاه دریافت کردیم و با همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا این پروتکل‌ها را با موازین بهداشتی حاکم در ایران منطبق کردیم.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه حوزه‌ی نمایشگاه‌ها یکی از حوزه‌های مهم در توسعه‌ی کسب و کار شرکت‌‎هاست، از اواخر سال گذشته نمایشگاه‌های متعددی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. البته تمامی این نمایشگاه‌ها با سخت‌گیری لازم را برای برگزار کنندگان و مراجعان همراه خواهد بود. به همین دلیل سخت‌گیری‌هایی برای بازدیدکنددگان غیرتخصصی که از پیش دعوت نشده‌اند به عمل خواهد آمد.


کد مطلب: 276731

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276731/برگزاری-الکامپ-1400-تابع-ستاد-ملی-مقابله-کرونا-هستیم

ITMen
  https://www.itmen.ir