کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال جریمه ۸۲۰۰۰ دلاری گوگل در روسیه

تسنیم , 12 تير 1400 ساعت 16:20

یک منبع آگاه در دادگاه روسیه اعلام کرد که برای شرکت آمریکایی گوگل به دلیل امتناع از بومی‌سازی داده‌های کاربران روس خود بر اساس قوانین موجود در این کشور، تا ۶ میلیون روبل (۸۲۰۰۰ دلار) جریمه نقدی احتمالاً در نظر گرفته شده است.



آی‌تی‌من-  این منبع در دادگاه صلح شماره 422 در منطقه تاگانسکی مسکو گفت: این دادگاه طبق بخش 8 ماده 13.11 قانون جرایم اداری روسیه [نقض قوانین اطلاعات شخصی روسیه] پروتکلی در مورد گوگل دریافت کرد. تاریخ دادرسی این پرونده هنوز تعیین نشده است.

وی افزود: حداکثر مجازات برای اشخاص حقوقی 6 میلیون روبل است. اگر گوگل مقصر شناخته شود، مجازات امتناع از بومی‌سازی پایگاه‌های اطلاعات کاربران روسی برای اولین بار برای این غول فناوری مستقر در دره سیلیکون در نظر گرفته خواهد شد.  پیش از این، سرویس نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی فدرال روسیه گفته بود که گوگل، فیس بوک، توییتر و سایر غول‌های رسانه جمعی تا اول ژوئیه 2021 پایگاه داده‌های شخصی کاربران روسی را بومی‌سازی نکرده‌اند.

این ناظر اضافه کرد که یک پروتکل اداری علیه گوگل به دلیل نقض قوانین بومی‌سازی پایگاه‌های اطلاعاتی در روسیه تنظیم شده است. این سازمان همچنین گفت: انتظار می‌رود از فیس بوک و توییتر نیز پاسخ‌هایی دریافت شود ، و “پس از آن در مورد آغاز مراحل اداری تصمیم گیری می‌شود».

در عین حال، سرویس نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی فدرال روسیه تأکید کرد که از امروز حدود 600 دفتر نمایندگی شرکت‌های خارجی در روسیه ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران روسی را بومی‌سازی کرده‌اند.
 


کد مطلب: 276736

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/276736/احتمال-جریمه-۸۲۰۰۰-دلاری-گوگل-روسیه

ITMen
  https://www.itmen.ir