۰

اشتباهات رایج در هنگام شارژ گوشی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
اشتباهات رایج در هنگام شارژ گوشی
اشتباهات رایج در هنگام شارژ گوشی

آی‌تی‌من- اول از همه، مهم است که به یاد داشته باشید، بیشتر باتری‌هایی که امروزه در تلفن ها استفاده می‌شوند، باتری‌های یون‌لیتیوم هستند و در نسخه‌های ویژه مستعد فرسودگی هستند؛ بنابراین، شارژ نامناسب گوشی ممکن است به تداوم آن آسیب برساند و در طولانی مدت به باتری آسیب برساند. در همین راستا به کارهای اشتباه و تصورات غلطی که درباره شارژ گوشی وجود دارد می‌پردازیم.

 استفاده از تلفن در شارژ ممنوع
بسیاری از مقالات آنلاین نشان می‌دهد که استفاده از تلفن هنگام شارژ می‌تواند ایمن نباشد. 

بنا براین ادعا، این کار ممکن است باعث انفجار گوشی شود و به باتری آسیب برساند و یا حتی باعث برق گرفتگی شود.

اما باز کردن برنامه ها، پاسخگویی به تماس های تلفنی و بررسی پیام های متنی هنگام اتصال تلفن در واقع کار بلامانع است. تنها مشکلی که ممکن است با آن روبه رو شوید این است که شارژ باتری شما بیشتر طول می‌کشد؛ هرچند ممکن است شارژ بیشتر طول بکشد، استفاده از تلفن در هنگام اتصال کاملاً ایمن است. 

فقط مطمئن شوید، از شارژرهای اصلی و کابل های شارژ با کیفیت بالا استفاده می‌کنید.

 شارژ طولانی باتری را خراب می‌کند
شاید رایج‌ترین تصور غلطی که بسیاری از مردم دارند این است که شارژ یک شبه تلفن شما باعث خرابی باتری می‌شود.

چندی پیش، این مورد بود. با این حال، تلفن‌های امروزی دارای تراشه‌های محافظتی اضافی هستند که در باتری تعبیه شده اند تا شارژ اضافی اتفاق نیفتد.

هنگامی که باتری داخلی تلفن شما به ظرفیت کامل خود رسید، شارژ متوقف می‌شود. 

با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگر تلفن هوشمند خود را به برق وصل کنید تا یک شب شارژ شود، از میزان قابل توجهی انرژی استفاده می‌کند؛ یعنی هر بار که تلفن شما به ۹۹ درصد کاهش می‌یابد، دستگاه شما برای تأمین باتری کامل از برق استفاده می‌کند؛ این را شارژ بدون چربی می‌نامند.

 از شارژر فابریک استفاده کنید
بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برای شارژ تلفن هوشمند خود باید از شارژر مارک رسمی استفاده کنید.

با این حال، این یک الزام محسوب نمی‌شود. تا زمانی که از شارژر ارزان قیمت استفاده نمی‌کنید، استفاده از شارژری که از همان مارک تلفن شما نیست، مشکلی ندارد.

هنگام خرید شارژر برای دستگاه خود، حتما شارژرهای با کیفیت را از مارک‌های معتبر خریداری کنید.

 همیشه باید باتری کامل شارژ شود
برای سال‌ها، بسیاری از مردم تصور می‌کردند که اجازه دادن به تخلیه کامل گوشی تا ۰ درصد قبل از شارژ مجدد آن تا ۱۰۰ درصد، بهترین روش شارژ است و شارژ باتری گوشی به صورت چند دقیقه در روز می‌تواند در طولانی مدت به آن آسیب برساند؛ اما در واقعیت بهتر است آن را کامل شارژ نکنید، زیرا ولتاژ بالاتر می‌تواند باتری لیتیوم یون را تحت فشار زیادی قرار دهد؛ یعنی فشار طولانی مدت ممکن است به عمر باتری تلفن هوشمند آسیب برساند.

 
کد مطلب : ۲۷۶۷۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما